Monday, March 05, 2007

Jag blev fuckad på vasaloppet.

Normalt sätt så brukar det komma in någon blänkare inför vasaloppet så att sådana som jag som inte kan datum eller årstider får en headsup att nu är det vasalopp som gäller. Dom gånger mina knän är dåliga och jag tvingas vara hemma i lyan så är traditionen att jag går upp till starten och äter en stadig frukost, det är en lång dag man har framför sig. Det är ju ytterst viktigt att man har laddat inför loppet på rätt sätt, typ sätt till att man har dricka och näring i hemmet. Slarvar man med matintagen för att inte tala om vätska ja då kan man gå in i väggen.

Eftersom frukosten ofta är bastant så brukar jag ta och fylla på med vätska redan i smågan, många slarvar med detta. Vid risberg är det dags för frukost nummer två. Till skillnad från frukosten vid sälen som är väldigt svenskt, grovt bröd med kaviar och ägg. Så är Risberg frukosten mer engelskinspirerad med bacon som flaggskeppet på tallriken. Återigen dricka dricka dricka! Redan vid evertsberg måste man dricka och gärna även i Oxberg.

Snacksen da? När kommer snacksen ropar vän av ordning. Joda snacksen kommer fram vid hökberg och spurtölen, som stått i kylning redan vid sälenstarten knäcks vid eldris. Drick upp ordentligt ur flaskan så man inte under upploppet blir så exalterad så man spiller.

Ja så brukar en normal vasaloppstur se ut för mig. Inte i år dock. I år hittade jag inte en enda notis om att imorgon är det vasalopp. Skriva 1000 sidor om bönder som söker fruar och om folk som skall dansa det kan dom. Men att få vanliga hederliga sportentusiaster skall få heads up på braiga sporthändelser noooo. As hela högen!

Idag är det för övrigt en viktig dag. Jag skall spela squash med Mange (mange som förövrigt helt sket i vasaloppet och var ute i skogen med sin tjej när jag ringde för att snacka om upploppet, fy fan)
Förra gången var jag ju döende i influensa pluss att jag hade brutit benet och saknade mitt egna rack. Idag kommer jag vinna. Idag måste jag vinna. Mycket står på spel!

Ni hejar på mig utgår jag ifrån.

För er i göteborg så finns det matchbiljeter kvar. Dock är det endast bara dåliga platser med halvskymd sikt. Jag rekar faktiskt att ni bokar i god tid och ser nästa match istället. Dagens match kommer ut på dvd i nästa vecka.

Adjö.

/D

2 comments:

Anonymous said...

Alla vet väl att Vasaloppet går av stapeln den första söndagen i mars varje år???

Dante said...

Fia - hehe du det hade jag fan noll koll på måste jag säga.

Men cool då har vi en tummregel på det där. En liten högtid! Typ som jul eller klamydiatest dagen.

Tack som fan Fia för tipset!

/D