Monday, March 12, 2007

Snozare är onda!

Folk som snozar är folk som inte förtjänar att leva. Lägg ner och ta första bästa flyg till Guantanamo och torterar ”krigsfångar” istället för att tortera era medmänniskor.

Ta rygg på Dante som har svart bälte i att gå upp.
A)När väckarklockan ringer, stäng av den
B)Morgononanerar (alternativ väcker din sängkamrat som får bistå med detta)
C)Gå upp
D)Ta tag i dagen

Det hela tar ej mer än 2 minuter. 3,5 om den som assisterar har kalla händer.

Vad man inte skall göra är som följer:
A) Låta väckarklockan ringa 2 timmar innan du skall gå upp och nyttja snozningsfunktionen varje halvtimme
B) Använd mobiltelefon alarmet som börja tjuta 2 timmar innan du skall gå upp och nyttja snozsningsfunktionen en gång varje kvart

Detta är oacceptabelt!

Förresten anser jag inte att man när man är så pass ung som under 30 skall behöva en väckarklocka överhuvudtaget. Era biologiska klocka har ännu ej börjat ticka varpå ni kan nyttja kroppens klocka att väcka er. Dessutom så jobbar ju knappt dagens ungdomar dom sitter mest och knarkar och rånar pensionerar så ungdomarna torde vakna 06.02 av sig själva dvs när kroppen är utvilad.

Som sagt jag är chockad och detta kan bli en dealbreaker. Jag återkommer i frågan no doubt.

Idag är det för övrigt måndag. Folk brukar hata måndagar, inte jag. Måndagar är den dagen då jag laddar mitt självförtroende. Jag är en person som bar ger och ger och ger, måndagar är dock en tag dag.

Måndagar är dagen då jag spelar squash med Magnus, måndagar är dagen då jag får svart på vitt att jag är den bättre av oss två. Att jag Dante osar stil och klass och att min omgivning är dåliga kopior på smutsiga tölpar.

Sist vi spelade så var det gnäll om vilken boll som användes. Idag skall magnus få välja boll. Vilken ursäkt kommer dyka upp ikväll? Vattnet han dricker har för högt ph värde vilket påverkar hans mage och därmed hans spel. Den känner jag kommer dyka upp igen.

Som vanligt så vet jag att ni alla hejar på mig, så ni behöver ej drösa ner kommentator fältet med lycka till kommentarer.

/D

3 comments:

Anonymous said...

alltså.. vad är detta för påhopp?!
Är det nåt fel på att snooza? Va?va?va?
Jag håller det som en självklar rättighet för mig att snooza så mkt jag vill. Basta!
Och nä, jag tänker inte åka till gutavafandetnuva och tortera. Möjligen sätter jag dig på uppringning så du får följa mitt dagliga snoozedrama ;)

Anonymous said...

lite överpatetisk? Prova en sovmorgon och vila ut (som omväxling på den obligatoriska baksmälla dagen).

Dante said...

Snoozequeen - Ja det är fel att snooza. Att du inte insätt detta är skrämmande!

Jag kommer börja snooza dig med start kl 05.00 varje dag. In your face.

Anonymous - Av princip kan jag aldrig vara överpatetisk! Ps jag har slutat dricka på helger då knarkar jag och sover som en prins!

/D