Monday, March 19, 2007

Snart är det dags igen!

Om 13 dagar får jag tillbaka mitt körkort. Inför det så måste jag tydligen ansöka om nytt körkort och då skicka med ett ögontest. Jag är nervös. Dom sista 7-8 åren har jag varit brillsmurf, som optikern sa ”ett vanligt synfel när man bli lite äldre” ja den optikern simmar nu med fiskarna. Dock så var mitt synfel så pass litet att jag inte behöver ha glasögon på mitt körkort. Hur kommer det bli nu? Jag har suttit hela helgen och pluggat syntest tavlor, både den vanliga sydsvenska varianten med bokstavskombinationen som härleder från Optikermästare fransson. Men även den lite mer internationella varianten som kom till sverige med Herr Braun 1893.

Jag skall spika testet, jag vill att mitt vackra ansikte skall förbli glasögonfritt på körkortet. Och nej linser är inget alternativ, det enda som får landa i mitt öga är någon enstaka fluga.

Tro nu inte att min syn är illa! Jag har ett vältränat öga för detaljer, alla detaljer. Har ni tillexempel uppmärksammat den nya tiggartrenden? Jag har gjort en empirisk undersökning i våra 2 största städer och observerat att tiggarna från att ha gått från att allt som oftast ligga i en bekväm ställning och ha en hund som huvudkudde nu har börjat anamma stilen där dom sitter på knä och vaggar sig fram och tillbaka. Det nya sättet lär funka, till och med cyniska och kalla människor som Dante har svårt att gå förbi utan att ge dom pengar. Dock så har jag istället valt att endast ge pengar till dom gamla hederliga ligga i bekvämställningstiggarna, i mitt tycke skall man premiera dom som inte bara gör sitt jobb utan kan kombinera det med att ha det så bekvämt som möjligt.

Idag är det squash igen, mange försöker på alla sätt hitta ett sätt att vinna över mig. Idag skall vi spela en kvällmatch kl 19.00. Detta endast och uteslutande eftersom han vet att det tvingar mig att omstrukturerar mitt matintag och hitta rätt balans för min vätskenivå, prylar som jag hade snorkoll på när vi lirade kvart över sex.

Apropå vätska och matintag så skall jag nu ta mig i kragen och inte låta aw work monstren Herr P och fröken C dra ner mig i träsket. Planen inför mitt stockholmsresande var att äta nyttigt och träna och komma i form till sommaren. Men icke sa nicke äta dåligt tillagad krogmat och dricka 15-20 öl i veckan har det blivit på grund av dessa onda människor.

Jag inleder därför en vit vecka där jag skall träna 6 pass. Maten kommer vara halv okej men inte optimal men jag kan inte göra allt på en gång.

Så där nu fick ni ännu en intresse pil i ögat.

/D

No comments: