Tuesday, March 06, 2007

Jag har sätt huggtanden.

Det här med att skaffa tjej på äldre dar är rätt intressant. Jag kan se en röd tråd mellan alla mina 100 flickvänner jag har haft genom åren, och nej ni som tänker snusk, det är inget sånt. Vad dom har gemensamt är att dom alla saknar respekt för mig och har egen vilja (gud förbjude) man kan till och med säga att damerna har varit envisa, enkelspåriga och rent ut sagt bitchiga och har helt saknat förstånd att göra och lära från den största av dom största nämligen mig, moi er egna Dante.

Den donnan jag träffar nu är iofs en äkta ängel och jag har fallit för henne hårt. Men ibland när jag släpper ner garden och ligger och eftersexsvettas och låtsas sova så kan jag se henne le lite ondskefullt och liksom av misstag blotta sina huggtänder. Jag har sättt det där förut. Jag vet var det innebär.

Det innebär att alla saker som hon tycker är cool nu, dvs ölmage, hobbyknarkande, fotboll, poker, snarkningar och dåligt ölsinne snart inte längre kommer vara en trevlig charmig egenskap utan snarare något som skall förändras snabbt pronto och asap. Jag kanske målar fan på vägen men som sagt jag har sätt huggtänderna. Snart är smekmånaden över. Under tiden så utnyttjar jag att min, ja va fan skall jag kalla henne, verkar ny kär i mig och köper det mesta av mina egenheter.

Well jag är medveten om att ovan intresserar era föga och att ni egentligen skiter i vem jag dejtar och hur jag sexar. Vad ni vill veta är hur det gick i squashen.

Okej vi går över till väsentligheterna!

Jag var extremt taggad, det var viktigt att slå mange att återigen visa vad skåpet skall stå. Jag kände att jag hade ett bra publikstöd. Allt kändes bra.

Jag gjorde som Gunde Svan , jag gick ut hårt och ökade. Jag vann första set rätt lätt och kände mig säkert och trygg. I andra set så chocköppnade mange och gick upp till en 7-2 ledning. Jag var skärrad jag var pressad. Men så såg jag min egna spegelbild i manges svettiga panna. Och jag insåg hur snygg jag är, hur bra jag är och att det var en omöjligt att jag Dante skulle förlora mot en ikea springande så skall det låta tittande gubbe. Jag samlade mig själv, vände och vann setet. Trejde set vann jag också. Fjärde sätt hann vi inte klart utan där var ställningen 8-8.

Skall vi sammanfatta det hela så var jag en klar vinnare.

Som sagt jag ansåg vändningen kom när jag såg mig själv i spegeln. Mange ansåg att vändningen kom när vi tvingades byta boll (jag råkade skjuta bollen upp i lampan) den andra bollen vi spelade funkade inte för mange. Han ansåg att han inte kunde utnyttja hela banan.

Banala ursäkter så klart. En klass spelare hanterar alla underlag väderlekar och står inte och faller med vad man använder för material. Det var MFFklass på manges argument ”men dom har ju konstgräs”

Efter matchen så blev det vår traditionsenliga öl och smörgås på Smaka. Trevligt!

Jag tackar publiken för allt stöd och vi ses om en vecka igen.

/D

4 comments:

Anonymous said...

Nästa gång ska jag ta med en fuckin studsboll så kommer du stå på alla fyra, gråta och be om mercy...

Vidrigt uppträdande och inte alls stil och klass på något sätt.
Jag lajade bort första gamet eftersom jag vet att det bara var en tidsfråga innan jag likt en jaktterrier jagat skiten ur haren och gjorde mig redo att hugga.

Jag högg, och högg hårt, brutalt och skoningslöst!

Leder med 7-0 innan du tar ett par poäng, sen spelar du bort bollen, får en andningspaus "vi måste stå här och rullatorbolla in bollen i en halvtimme så den blir spelklar".

Jag blev såklart förbluffad, besviken och frustrerad över denna flagranta brist på sportmanship och gentlemannamässigt beteende att jag hotade med att helt sonika lämna planen.
Efter att Dante bönat och bett spelade jag av de efterföljande seten. Kommer inte ens ihåg hur det gick och bryr mig ärligt talat inte.

Det enda jag vet med säkerhet är att du, min bäste Brutus, inte får den äran att rida på min högra sida under höstens rävjakt.

Apropå Dante ter det sig en smula ironiskt att just Brutus figurerar som central gestalt i Dantes Inferno. I helvetets nionde krets sitter Lucifer och evighetstuggar på Brutus, Cassius och Judas.

På måndag är jag Lucifer.

Anonymous said...

Men mackan var som vanligt sjukt god. Undrar vad de har för dressing under kycklingfiléerna. Det känns som att den är en central ingrediens.

Anonymous said...

det är precis där vår dante hör hemma, bland kejsar-, guda- och barnamördare.

Dante said...

Mange - Det handlar om att anpassa sig! Det handlar om att kunna hantera olika situationer. Där mange faller du kort.

På måndag må du vara lucifer så fortsätter jag med det jag alltid varit GUD.

Det goda segrar alltid över det onda.

Tjejen - Är det ok om jag ringer dig och får sympatier för mitt kortkommande som man och människa. Det känns som du kan bygga upp mitt självförtroende.

Du och dina oneliners ;-)

/D