Thursday, March 29, 2007

Vad har hänt med mig?

Igår vaknade jag upp på soffan som trogna läsare noterade. Hur jag tog mig dit skall vi ej gå in på.

Däremot så kan vi lite löst gå in på hur jag inledde onsdagen. Jo genom att yrvaken och desorienterad ropa fel namn till snozetjejen och istället ropa tjejens namn. Inte en gång utan 3 gånger. Tja det var väl föga populärt och nu tror ni säkert att ett öde värre än sallad i maten skulle drabba er husgud Dante. Men icke sa nicke jag räddade situationen galant genom att med lätt darrande underläpp och ledsna hundögon säga ”att sova så här på soffan påminner mig om att vara hemma” ett litet förlåt på det och pang så flyttas skuldkänslorna över på andra sidan.

Jag kunde därför med gott samvete lyfta fram min kattallergi som motivering varför jag ej kunde följa med på tjejens familjehappening och istället fokusera kvällens fotbollmatch. Matchen sög, en match när Daniel Andersson är en av dom bästa spelarna är som ni förstår en match som inte skulle spelas. Tillråga på allt så drack jag ingenting. Ja eran hjälte Dante har sån disciplin när han vill! Det är svårt att inte dricka öl när man ser på fotboll. Alltså jag är ingen alkis som behöver sprit för att må bättre, nä jag dricker endast och uteslutande för att göra mina medmänniskor trevliga. I nykter tillstånd hatar jag dom och vill egentligen bara massakrera dom med en illa slipad motorsåg, när jag är lite små onykter ja då tolererar jag dom, fan jag kan till och med tycka dom är trevliga lirare som är värdiga med att umgås med mig.

Idag är det fredag och på lunchen skall jag träna. Något har hänt med mig. Jag är smått orolig över denna förändring men samtidigt så räknar jag kallt med att finns det någon som kan hantera sådana här bizara förändringar så är det jag, den alltid ödmjuka och trevliga dante.

/D

Ps om snozetjejen läser detta så skriver jag bara med denna raljerande ton eftersom jag vill verka cool inför mina pals och vinna deras respekt igen efter jag har i timmar suttit och snorgråtit över min soffa vistelse. jag är så skör nu så skör.

11 comments:

Anonymous said...

Du måste dock ha fått svåra abstinensbesvär i o m avsaknaden av alkohol eftersom du tror att det är fredag idag. Jag förstår att du VILL tro det eftersom du tidigare sagt att du inte ska dricka i VECKORNA. Häng in there!

Anonymous said...

Nu är du desorienterad Danneman..det är torsdag!!! ;)
Jag vet, för jag har semester på freeedag!

Dante said...

ja jävlar det är alltså torsdag idag. Okej det noterar jag.

Men alltså fia när jag säger att jag inte skall dricka på vardagarna räknas fredag till vardag. I så fall måste jag vara nykter på AW i morgon.

Visst kan jag vara det iofs. men endå lite brunt.

/D

Anonymous said...

ajajaj!!! till soffaincidenten..!
/Tone

Anonymous said...

Jag kanske borde avslöja anledningen till att du som den martyr du är hamnade på soffan..

Dante said...

Annars - Jag tycker vi hoppar över anledningarna och nöjer oss att konstatera att jag är bäst och att du har haft en väldig tur. ;-)

please inga detaljer! hehe

Ps jag kan tänka mig att vara snäll ett tag

/D

Anonymous said...

Details *klapp klapp klapp*
Details *klapp klapp klapp*

Nej, skämt åsido, ärligt talat tror jag det bara var ett missförstånd som föranledde det hela. Den älskvärde samariten Dante jag känner, en veritabel Moder Theresa stöpt i en manskropp av titaniskt snitt, är oförmögen att bete sig illa på sina medmänniskors bekostnad.

Härav finner jag det för troligt att Dante ej vill genera snooze-tjejen genom att avslöja skälet till utvisningen och därmed ställa henne i dålig dager. Han tar sitt oförtjänta straff som den man han är, vänder andra kinden till och går med högt huvud vidare i livet.

Jag bugar för denne 2000-talets hybrid av Jesus och Gandhi.

Anonymous said...

Efter kl 15 övergår fredagen från att ha varit vardag till att bli helg! Du behöver inte vara brun alls.

Anonymous said...

Självklart var det ett missförstånd. Även Ghandi kunde vara överkänslig och agera utan närmare eftertanke.. Men som den fina människa jag är så ska jag naturligtvis kämpa för att vår martyr ska uppnå helgonstatus. D, soffan är din..

Dante said...
This comment has been removed by the author.
Dante said...

magnus - Du förstår mig! Jag blir rörd! Jag hoppas din tjej förstår vilken underbar människa du är.

Fia - bra då kan jag dricka idag.

Annars - Vi vandrar alla olika vägar här i livet. Jag tar helgonets väg du går i djävulens ledband.

Att du sparkar ut mig i soffan må vara hänt. Men att du efter du gjort detta nidingsdåd går upp ur din varma sköna säng för att ta filten jag hade i min obekväma soffa. Jag vart chockad över denna cyniska behandling. Sen blev dock glad att jag fick behålla en kudde samt att jag hittade ett par strumpor på golvet som jag kunde lägg över min härligt smäckra kropp för att undvika allt för stora frostskador.

/D