Tuesday, March 20, 2007

Jag står still

I dag var det lunch med en gammal pal som jag umgicks med en del förr om åren när jag huserade här i STH.

En mycket trevlig lunch men jag gick därifrån med en liten olustig känsla i magen. Är det bara för mig som tiden står stilla?

Det var nog 3 år sedan jag såg MrO sedan sist, när jag drog ner till skåneland så tappade jag kontakt med många pals. Hur som hur. MrO har hunnit med att vara i australien i 2 år med sitt jobb, förlovat sig skaffat två barn och köpt hus i täby och tjackat en combi och en motorbåt.

Och ja just det Mr T även en i ligan han har också gott och skaffat unge.

Vad har jag presterat dom sista åren? Jag har lyckas fucka upp en jäkligt bra relation, jag har blivit lite fetare jag har fått mer åldersnojja än vad jag hade förr om åren, jag har i det stora hela bara blivit en sämre person än vad jag var för 3 år sedan.

Det sjuka är att jag nog innerst inne bara vill bli vuxen och skaffa barn och hus och jada jada. Fast samtidigt är jag livrädd att bli tråkig och bli en förortslooser som bara skaffar barn och familj för man måste inte för att man älskar liksom.

Men hur som hur adderar man systembolagsprylen med förlusten igår samt dagens lunch så kan man lugnt konstatera att jag verkligen och då menar jag verkligen ångrar att jag bestämde mig för att ha en vit vecka denna veckan. Är det något jag behöver så är det en pint med gin.

ja jösses livet är ett skämt ibland.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Hahahaha... har hittat en jämlike...på vissa punkter. Vill bara berätta. Även om man har barn... jag har en son... kan man leva livet. Jag gör allt för att visa honom att livet är så mycket mer än hus och volvo. Livet är människor, aktivitet och en massa skoj. Livet ger så mycket mer om man ser förbi allt det där... man bara är en människa och allt vad det innebär. Livet är så otroligt spännande när man gör det till en vandring i fantasin och låter känslorna styra vad dagen ska ge. Jag växer aldrig upp... min femåring är mer mogen än mig! :) Förstår att jag låter som en... hmm...galning... men livet är för härligt för att ha missat det!
/30-årig mamma

Anonymous said...

nacÄsch!

Har svårt att tro att höjdpunkten här i livet är att skaffa barn, hus & Volvo!
Ibland undrar jag om inte folk speciellt över 30 känner sig stressade för att alla andra gör det.
Det finns faktiskt en del folk som inte kan få barn, eller som inte vill eller har råd att adpotera eller helt enkelt inte vill ha barn. Livet måste väl ändå kunna vara meningsfullt för dom också eller hur?

Nästan 50% av dom som gifter sig skiljer sig & denna siffran är högre bland sambos. Tydligen är det vanigt att folk skiljer sig innan barnet har fyllt 1 år.

allt är inte små fluffiga rosa moln bara för att man barn, sambo/maka & hus....

/Suz

Dante said...

30 årig mamma! - det är sådana som dig som får mig att bli varm i kroppen. Du ger hopp! bra där!

Mitt problem är dock att jag har vissa problem att hotta någon som tycker det är kul att få en 33 årigt barn på halsen men men ;-)

Suz - Vad som är meningsfullt här i livet ja det är ju olika från person till person. En del vill ha villa volvo och kids, en del tycker att livet är som bäst när man rektalpumpar i sig tjack osv osv.

Så för dom som inte vill ha kids, tja då är det ju easy dom skaffar sig inga kids och så mår dom happy.

Jag däremot vill ha villa volvo hund och barn men jag vill paketet utan att bli gammal och mossig.

Precis som 30-årig mamma skriver!

/D