Tuesday, January 02, 2007

Ett nytt år - nya äventyr!

Nyårsafton var riktigt trevligt på min ära! Jag måste tillstå att jag var lite nervös i och med att nyårs planerandet hade lagts ut helt på Mange. Ja ni som följt bloggen vet ju att mange inte skulle kunna fixa a piss up in a brewery. Men hör och häpna Mange levererade! Dock så blev jag lite smått undrande när taxin stannade utan för MothersFreak MC klubb i Mölndal, där festen var, jag tackade mig själv lite tyst att jag valt att lämna kostymen hemma och anamma den mer casual nyårslooken, den var helt rätt i dessa lokaler och med folket på plats. Jag har aldrig sätt så mycket tjejer med tatueringar på armarna förut, jag kan faktiskt inte bestämma mig om jag tycker det var snyggt eller skabbigt. Trevliga folk som fan dock! Men som alla vet så är ju tjejer rätt ointressant när man är på fest utan det är spriten och musiken som är det viktiga. Spriten var billig och god, musiken var magisk, Yes vi snackar Audio Bullys, The Tough Alliance, The Smiths osv osv. Och ja det dansades, för er mer cyniska läsare så berodde dansandet vare sig på att vi tagit droger eller för att vi ville ligga med någon av tjejerna på dansgolvet, vi dansade för musiken var så jävla bra. Hmm kanske lite gubbvarning... Men hur som hur en grymt trevlig kväll!

På nyårsdagen så vaknade jag upp med baksmällan from Hell, jag var så svag jag orkade knappt röra mig, mat var inte att tänka på. Efter 7 timmar av helvetet så tog jag tempen på mig själv och hade då 38,5 vilket var positivt eftersom jag då inte endast var knockad av baksmälla utan lite baciller som hjälpte till att hålla stackars Dante på mattan.

Eftersom magen fortfarande är lite shaky och jag igår endast åt en smörgås på hela dagen så har jag precis ätit en chilihamburgare som var så stark att min kollega som jag spisade måltiden med helt enkelt inte åt upp sin burgare. Men jag som varit magsjuk och kass slafsar i mig hela burgaren på 2 röda och sitter nu på tåget hem till Malmö och ber till gudarna att jag skall lyckas behålla maten. Hmm kanske lite osmart, när jag tänker efter så har jag för mig att man skall öppna lite försiktigt när man varit kass men men det känns som jag skall fixa det! Visst det bubblar lite i magen men jag är fortfarande hungrig och kan inte sluta tänka på mat (vilket ej var aktuellt igår)

Förresten att tänka på mat påminner mig om nedan lista jag fick från kära far min i mellandagarna. Hans ständiga strävan efter det perfekta julbordet resulterade i en enkät som vi alla fick där vi fick kryssa för vad vi åt på julbordet och vad vi önskar ta bort eller ta med till nästa julbord. Han är skön pappa han!

Nä nu skall jag jobba vidare.

Adjö

/D

Julbord
Maträtt Tillbehör Detta åt jag av

Sill
Gräddfil
Lök

Sillsallad
Potatis
Ägghalvor Kaviar eller räkor JA
Färskrökt lax
Kräftsallad
Rökt ål
Gravad sik
Skinka Senap JA
Äppelmos
Sylta Inlagda rödbetor
Salami
Paté Cumberlandsås
Leverpastej Inlagd gurka
Onsalakorv JA
Prinskorv JA
Köttbullar JA
Revbensspjäll
Bruna bönor
Rödkål
Janssons frestelse
Julkorv JA
Rödbetssallad


Cheddarost JA
Kryddost
Grönmögelost JA
Brie JA
Smör
Julknäcke JA
Grov knäcke JA
Vörtbröd JA
Vitt bröd

Julmust JA
Julöl JA
Ljust öl JA
Porter Ingår i mumma JA
Glögg
Maderia Ingår i mumma JA
Ramlösa


Clementiner
Noblesse
Grillchips JA
Jordnötter JA
Nötter
Fikon
Choklad

2 comments:

Anonymous said...

Ja, utan grillchips är det ju ingen riktigt jul! Eller nåt...

God fortsättning, Dante!

Dante said...

tack detsamma fia!

Enda tillfället när grillchips är fel är 2 sekunder innan du skall kyssas någon som du vill kyssa igen ;-)

/D