Monday, January 22, 2007

Mannen myten förfallet M :-(

Som ni alla vet så är jag en oerhört privat person som på ett diskret sätt beskriver min vardag. Jag är alltid mån om att skydda mina nära och kära genom att använda pseudonymer så att jag på inte sätt hänger ut dom (ett bra sätt är att istället för att skriva ut hela namnet typ Magnus så skriver jag bara M, ni förstår principen va)

Idag skall jag spela squash med en kamrat som under senaste året har bott i CPH men numera bor i götet igen, för att inte hänga ut honom så väljer jag att kalla honom för M. Givetvis så är jag föga oroad över att spela squash med denna kille, jag menar under året i cph så var han en nerknarkad alkis som blev andfådd av att tända en cigg. Please en sån kille krossar jag.

Men sedan han flyttat hem till götet så har det skett flera saker med honom, saker som oroar mig som medmänniska men framförallt som motpart i en sporthändelse. Han har börjar leva hälsosamt, han har börjat träna på gym. Han spelar innebandy, han handlar julgran, julpyntar. Inte nog med detta! Han äter numera hälsosam mat också, istället för att äta chips och leftover som folk lämna på macdonalds så lagar han mat. Senast igår, när jag på msn hade en lektion i The Wedding presents storhet så fick jag följande mess "nu ska jag ner och handla lite pizzaingredienser" Okej pizza tänker ni och gör ett likhetstecken med onyttighet. Men no doubt så var det en vegitarisk pizza gjord på barkbröd.

Utöver allt detta så hittade jag i fredags ett inlägg från M på ett forum där han tror att jag inte är längre. Mina spioner kontaktade mig dock och ville jag skulle hjälpa grabben på fötter igen. När jag loggade in så hittade jag följande, rent ut sagt avskyvärda och chockerande inlägg.

"Anna Book [12]
xxxxx 07-01-19 22:30:39 Anmäl inlägget

Anna var ju bra ju. Hennes sidekick var jävligt duktig. Andra laget sög träballe.

Trodde aldrig jag skulle recensera Så ska det låta, men men...."


Det som endå är positivt är att han fortfarande är medveten om att han agera underligt.

Sammanfattningsvis så är jag, kanske inte nervös är rätt utryck, men jag är medveten om att squash matchen idag bli tuffare än vad jag förväntat mig. Uppenbarligen så möter jag en ny M, en nyfödd jag-är-en-scout M som säkerligen har tränat och levt "sunt" för denna match. Obehaglig är hela denna historia.

/D

No comments: