Thursday, January 18, 2007

I miss me!

En sak jag saknar med att inte köra bil längre är att lyssna på hög musik och kunna sjunga. Jag är fullständigt övertygad om att jag en vacker dag kommer breaka som sångare, bli den där semiguden som står på scen och bara klämmer fram fantastiska texter med en stämma som får ögon att tåras. Men hur skall jag någonsin kunna breaka om jag inte får sjunga? Bilen var min repstudio där satt jag och lyssnade på hög musik och sjöng 10 timmar i veckan. Nu tvingas jag sitta på tåget tyst som en mus och varje gång jag skruvar upp MP3 spelarens hörlurar så hör jag sambons röst i bakhuvudet om hur farligt det är att lyssna på högmusik så där, hennes envisa stämma som hävdar att jag kommer vara döv innan jag är 40.

Well jag kräver att få lyssna på hög musik jag kräver att få sjunga, jag kräver att bli sångare och känd! Jag vill ha tillbaka mitt körkort!

Sångare i ett instrumentalband är nog något jag skall satsa på, det kan bli bra.

/D

No comments: