Thursday, January 04, 2007

Jag är tyvärr frisk nu.

Underbart är kort som min x-tjej brukar säga.

Jag som tyckte jag hade den perfekta set uppen med min mage som var dålig men igår så bestämde den sig, efter jag ätit en chipspåse, att vara frisk igen. Uppenbarligen så har alla läsare djupa deltagande och engagemang i denna fråga säkert bidragit till mitt tillfrisknande.

För att rub it in än mer så har tjejen smittas och ligger nu här hemma och är rätt så utslagen. Dock verkar hon inte alls uppskatta magsjukan på samma sätt som mig. Hon sover bort effektiv jag-kan-äta-vad-jag-vill-utan-att-bli-tjock-tid jag skall nog gå in och väcka henne och påminna henne om mat.

I morse vaknade jag upp och hade liksom fått en massa mer minnesbilder av nyårsafton. Jag reflekterade faktiskt lite över på nyårsdagen att det vart förvånansvärt lite pussar och kramar på 12 slaget. Annars så är det ju ett av få tillfällen man kan vingla fram till en okänd tjej samtidigt som man stinker sprit och ge henne en kram med tillhörande rumpklappning utan att få onda ögat på sig, allt för man skriker "gott nytt år". Givetvis så hade jag sätt fram emot detta i år igen. Men som sagt det var noll zero zipp av detta och fram tills i morse så förstod jag inte varför. Men jag kan nu se ett samband med att Mange och jag ställde oss och skrek "En råtta svart och gul - fyfan vad han är ful - fyfan vad vi hatar AIK - fyfan vad han är ful" om och om igen tills manges tjej och min date/tjej gick iväg. Och alla andra tjejer som borde tagit tillfället i akt att hångla med oss i denna "Nu kan jag hångla med vem som hellst utan att någon blir sur" stund dom liksom också försvan. Det känns både förvånande och tråkigt.

Varför vi sjöng? Jag tror vi sjöng för att det var några aik på festen.

Dock så blev jag iofs inte helt hångellös. En aspackad bajare (yes en tautologi I know) började krama mig och pussa min vackra kind och talade om hur bra jag var.

Fina nyårsminnen på min ära!

/D

5 comments:

Anonymous said...

Oj! Det där har jag inget som helst minne av, sjukt nog. Min bild av the twelve battle är att vi står och skålar, kikar fyrverkerier och är allmänt sympatiska. Dock tror jag din linje ligger närmare sanningen.

Vi levererar alltid på ett eller annat sätt, och det är mycket positivt.

Dante said...

Du var sjukt sympatiskt och trevlig fram till ca 24.02 men det där skumpaglaset som du drack var nog den berömda droppen som fick bägaren att rinna över. Typ 24.03 började vi sjunga sen sumpade du din mobil och sen tappade du rodret helt.

/D

Anette said...

Hahaha, det låter som en nyår som den brukar vara. Själv lyckades jag hålla mig till 2-tiden innan jag spårade ur...och mina minnen finns tyvärr förevigade på bild ;)

Anonymous said...

vem var din lyckliga nyårs-date som hade tur och såg din extremt charmiga "jag hatar AIK"-sida?

Dante said...

Net - Jag har sätt bilderna på din blogg nu, fina! Dock vill jag se skandalbilderna. Lägg upp och lägg ut säger jag ;-)

Tone- Turligt nog är daten min både döv och blind så hon verkar fortsatt tycka jag är ok.

Skum brud. ;-)

/D