Thursday, January 18, 2007

Iam still here!

Well underliga äro herrens vägar. Senaste året så har jag pendlat mellan Malmö, Göteborg och Skövde för att ha hand om det jag har hand om. Jag måste tillstå att det har varit hyfsat slitigt, jag har inte kunnat träna som jag velat och jag har inte kunnat fokusera på att vara så där ung och cool som jag är. Jag har rent av känt mig lite halvvuxen och rent av gubbig ibland. Dock så har endå lyckas bibehålla min ungdom genom att knyta näven i fickan och ta mig tid till sprit droger och boll.

Dock så ser jag att det kommer bli svårare och svårare att bekämpa da man, jag håller på att bli da man. Mina chefer har lyft fram iden att jag skall rodda hela vår säljorganisation och då även lägga in Stockholms kontoret i mina dagliga ruter. Det kan bli jävligt bra. Resa fem dagar i veckan, aldrig hinna träna, äta junkfood. Enda träningen blir dom kvällarna jag orkar hålla mig vaken för att onanera framför hotelporrstvn. Om ett år så kommer jag var en riktig fet jävla fucking farbror. Jobb jobb jobb och ingen time for play känns det som.

Men jag ger inte uppe, jag tänker återigen ha min tillflyktsort i fotbollensvärld. Jag kommer i år planera alla mina tjänsteresor utifrån var IFK spelar. Jag tänker banne mig ta mig tid, jag vägrar bli sån där dygnet runt arbetande karriärsnisse. Gällande min åldersnojja så gör ju titeln Försäljningsdirektör att jag känner mig ung och cool verkligen. Direktörer är gamla feta gubbar. Jag är varken gammal eller fet *host*

Blää!

/D

4 comments:

Tone said...

grattis till nytt jobb!!! huvudkontoret är i göteborg, så du inte får så långt att pändla varje dag, eller? när/om du vel flyttar menar jag.. :)

Dante said...

Thx tone! Nää huvudkontoret är i STH så det blir nog inget göteborgsflytt för mig. Snarare STH flytt.

Vi har kontor i oslo också så passa dig så jag inte följer efter dig ytterligare en gång ;-)

/D

Sus said...

Cooolt!
Vi blir huvudstabor båda två!!!

Grattis till direktörsjobbet.
Passar dig och din pondus!

Men tänk, när även jag är i sthlm så kommer du inte undan från träningspiskan. Jag kommer att jaga dig!!!

Hehe

Anonymous said...

haha, och kommer du till oslo så lovar jag att hjälpa dig med boende! :) Oslo är bra, kom hit! (just nu är jag i göteborg igen, men...affärsresa som man så fint säger det..:) )