Thursday, January 11, 2007

Vad är min Mp3 spelare?

Vilken fruktansvärd start på dagen! Jag vaknar upp kl 05.30 och känner mig fortsatt sjuk och krasslig men som den tappra människa jag är så gör jag mig iordning för att pallra mig till Göteborg. Taxin hämtar upp mig 05.45 och detta brukar ge mig gott om tid att duscha klä på mig och packa väskan. Men i morse så var jag yr, i och med att jag var lite sjuk. Jag lyckades glömma min necessär (vilket manligt ord!), jag letade förgäves efter min mp3 spelare, jag glömde mitt 3G surfkort.

Okej necessär och 3g surfkorten är ju inga big deal, tandborste och deo är ju bara att tjacka, 3g kort behövs ju inte på x2000 men mp3 spelaren är ett problem. Jag var så förbannande i morse men så trött att jag inte lyckades svära på ett bra sätt. Jag svor endast tråkiga och förutsägbara svordomar men oj vad arg jag var. Vetskapen att jag skulle tvingas till att sitta i 3 timmar och tvingas höra på mina medmänniskors menlösa dravel fick mig att bli självmordsbenägen.

Till råga på allt så lyckades jag gå på fel tåg, så istället för x2000 som avgick 06.11 och framme kl 09,05 så blev det öresundståget 06.08 som, var framme 09.25. Hur jag lyckades med att gå på fel tåg vet jag inte. Men att förlänga min resa när jag till råga på allt inte hade min mp3 spelare med är inte optimalt. Jag var så sur och vresig att jag inte kunde somna. Jag satt klarvaken fram till Varberg då jag somnade och fick då njuta i dryga halvtimmen innan vi var framme. Min enda glädje är vetskapen att mina avskyvärda medresenärer nu högst troligt har fått samma aidssjuka som jag. Må dom ligga sjuka länge dom asen!

Väl här i gbg så sitter jag och utbildar och intervjuar folk hela dagen och känner mig föga up for it. Mitt i allt så ringer det på porttelefon och det är ett blomsterbud som kommer förbi med blommor till mig. En ros från min unga flamma som tackar för en bra weekend! Nu hoppas jag att detta var första steget mot att den här jobbiga skitdagen vänder. Jag måste erkänna att jag är svag för tjejer som gillar mig! Dom har bevisligen en bra smak och är synnerligen intelligenta. Och att min unga nyår och weekend date onekligen besitter dessa kvalitéer råder det ingen tvivel om. Frågan är dock vad hon ser i mig. Det kanske är inne bland unga tjejer att dejta farbröder vad vet jag? Ena året så skall det vara deffade 20 åringar nästa år skall det vara 30+ gubbar med ölmage. Lustigt.

Dagens fråga är inför fredagen. Skall jag köpa mig en ny mp3 spelare, (min första är troligen borta för alltid) så jag överlever hemresan eller skall jag acceptera att tydligen så anser gudarna att jag skall lida för mina synder och att med en mp3 spelare så blev mitt tågåkande för behagligt.

/D

No comments: