Tuesday, January 23, 2007

Matchrapport

Bloggen har fullkomligt blivit överöst med inlägg och kommentar där ni undrar hur matchen igår gick. Givetvis så kommer ni få en fullständig rapport samt en intervju med förloraren som spelades in igår på Smaka. Segerintervjun med segraren har ännu inte hunnits göra eftersom segraren fortfarande är upptagen med A-median såsom CNN, Sky sport och Sportspegeln. Och ja jag är lika upprörd som er att denna blogg inte blir mer prioriterad men enligt presstalesmannen för segraren så kommer Dantes blogg får tillgång till segraren senare under morgondagen.

Över till matchrapporten.
Jag måste tillstå att jag var lite små nervös inför matchen (förståligt för er som läste gårdagens inlägg). Inte blev det bättre av att min motspelare M hade tagit till fula knep som psykologisk krigsföring. När han dök upp på kontoret så var han nyklippt. Han hade gått från en otvättad Liam Gallagher frisyr till en Ronan Keating frisyr han såg verkligen ut som en hurtig motionär.

Det är givetvis främmande för mig att ta till fula knep som psykologisk krigsföring men jag måste inför er och gud erkänna att jag faktiskt även jag kan ha svarat med samma mynt. När vi stod och registrerade vårt medlemskap på squashhallen så var man tvungen att välja nivå man låg på som spelare, jag som reggade mig efter M skrek ut över hela lokalen och frågade vilken nivå han tagit så jag kunde lägga mig på en nivå över. No doubt så skakades M av min självsäkra attityd.

Ni som följer bloggen vet ju om att jag om någon är en oerhörd generös människa när det kommer till att ge mina medmänniskor komplimanger. Att det ej förekommit så mycket komplimanger beror helt enkelt på att inga av mina medmänniskor har gjort sig förtjänt av lovord. Dock skall Magnus få en komplimang för sin matchdress. Han var väldigt stilrent klätt i helblått, pricken över i var den blåa burberry tröjan som hade på sig. Där stod jag med min röda nike skjorts och en reebok tröja som det såg ut som någon spytt på. Helt klart vann mange stilpoäng där medans jag såg ut som någon hade doppat mig i lim. Detta skakade mig, jag som annars är stil och klass personifierad. Givetvis så kommer jag presentera bilder på manges utstyrsel under morgondagen.

Under in bollningen så tror jag vi både förvånade varandra och för att inte give away för många av våra patenterade slag så blev inbollningen kort. För utomstående så kan det tolkas som vi valde att starta matchen med en gång eftersom vi vart trötta med en gång. Men som sagt det var en del ivårt rävspel.

Min taktik var gå ut hårt och öka. Manges taktik var mer oklar, den kan ha varit att skada din motspelare så han lämnar walkover.

Första set
Det var en klar och tydlig trend, mina servar dominerade, och magnus som fortfarande hade problem med sin utrustning hade det svårt att möta min servstrategi.
Första set 11-4 till Dante.

Andra set
Jag var mån att hålla upp tempot i matchen och knäcka mange innan han kom in i matchen. Typ när han väl kommer ihåg hur man spelar skall han redan vara så pass knäckt att han vill gå hem.
Andra set 11-5 till Dante.

Tredje set
Plötsligt så var det match. Var manges energi och vinnarinstinkt kom ifrån, ja det kommer vi aldrig att veta. Om jag hade varit cynisk så hade jag ställt frågan om det verkligen var snus som han stoppade i munnen. Det krävdes en mental kraftsamling från min sida i detta avgörande set. Mange tog mig upp till lika för första gången i matchen men jag svarade upp på mitt resoluta sätt.
Tredje set 11-8 till Dante.

Ny match.
Set 1
Givetvis så var jag medveten om att jag var tvungen att lyfta mitt spel och svara upp mot manges ändrade strategi, som bestod av att returnera bollen så jag tvingades röra mig. Dock hade jag genomskådat denna taktik.
Första set: 11-4 till Dante

Set 2.
Det sista setet för dagen. Givetvis en oerhört viktigt set. Om mange hade vunnit detta så hade alla mina tidigare vinster blivit marginaliserade eftersom han då med all rätt hade hävdat att han var på gång och att hans kondition var superior och han hade vunnit resterande set om vi fortsatt.
Matchbilden i sista set såg till en början ut som tidigare set, ett övertag till Dante när han öppnade upp med en trebollsledning. Men så plötsligt började mange svara upp och höjde sin nivå anmärkningsvärt och han hade helt plötsligt sin första ledning i matchen och vid ställningen 8-6 och manges serv så var jag skärrad. Jag knät skorna och passade på att besöka mitt inre och insåg då vilken fantastisk människa jag är och att jag moi Dante givetvis inte skall tolerera sådana här fasoner. Jag reste mig och kämpade mig upp till lika för att slutligen defilera i mål
Andra set 11-8 (är osäker på om mange fick 9 i sista faktist men har för mig att det var 8) till Dante

Sammanfattningsvis så vet ni ju alla att jag är en ödmjuk person så jag vill inte ta till för stora ord så låt oss nöja med att jag känner mig tämligen nöjd med resultatet.

Värt att notera från matchen var att mange inte mindre än 2 gånger sköt bollen på mig, 1 gång så kastade han bollen rätt på min 48 cm långa svarta fasa.
Mange stod även för den snyggaste jag-vill-inte-förlora-bollen-slängning med ett dödsförakt sällan skådat kastade han sig handlöst mot bollen och skrapade upp ett stadigt sår på sin vackra mansben. Givetvis van jag fortfarande bollen men som sagt pluspoäng för viljan att offra sig.

Blir det någon returmatch? Jag är ju inte den personen som sparkar på folk som ligger ner, men jag är däremot personen som erbjuder mina vänner möjligheter att revanscherar sig. Givetvis så kommer squash spelas regelbundet. För att agera spågubbe så ser jag att framtida matcher kan bli spännande eftersom magnus no doubt kommer höjja sin nivå och ta fasta på spelet han presterade i sista set. För att jag skall möta upp detta spel och bibehålla min överlägsenhet så krävs det att jag förbättrar mitt flås. Jag kommer träna hårt på detta.

Jag har ju visserligen aldrig förlorat men jag kan tänka mig att det är tämligen tråkigt varpå jag vill undvika detta hence min ökade träningdos.

Efter matchen så var det den obligatoriska penismätningen i duschen, sen lumparhistorier i bastun och sen ner i den iskalla jaccutsi, ja ni läste rätt. En iskall jaccutsi vilket var ett nytt grepp. Efter mange hade lagt på sin foundation kräm och smort in sig i kokosolja så begav vi oss ner till krogen smaka för att sammanfatta matchen spela in intervju med förloraren. Av en slump så visade det sig att dom serverade öl på haket och tro mig eller ej men tre kalla hann slinka ner. En lämplig belöning för två atleter som oss. Jag åt även en kyckling och bacon smörgås.

Vi skildes åt mange begav hem till sin kära flickvän som lagat middag till honom, givetvis så hade jag mailat henne innan matchen och förberett att hon senare skulle få hem en lite förminskad man som behövde all kvinnlig kärlek han kan få. Middag och den obligatoriska massagen där hon hänfört flämtar fram och utrycker sin förundran över hans spänstiga och manliga kropp var ett steg i att få mange att släppa självmordstankarna.

Jag som den vinnaren jag är vandrade ensam genom den kyliga natten till mitt hotell där min vän tvn och sängen väntade. Det är sant det som man säger. Det är ensamt på toppen.

Adjö

/D

1 comment:

Anonymous said...

En helt otrolig match, "clash of the titans" var det centrala budskapet i läktarsurret innan drabbningen.

Jag kommer att komma übertaggad till nästa möte, förhoppningsvis är tekniken bättre då. Och racketen, naturligtvis.
Det kommer verkligen att krävas en uppryckning om man ska matcha Dante.

Min outfit var förövrigt helsvart.

Ett stort grattis från mig!