Monday, January 15, 2007

Per är här

Var inte oroliga! Jag har överlevt stormen Per. Jag var väldigt orolig att stormen skulle slå ut elen och vi skulle sakna all möjlighet att äta. Därför införskaffade jag på lördagen tre pizzor till mig själv som en slags nödproviant. Nu visade det sig att det inte var nödvändigt eftersom strömmen aldrig försvann under en längre tid. Ett mindre avbrott på 2 minuter gjorde dock att jag kände paniken sprida sig och jag var påväg att köpa 2 pizzor till men jag han inte ut genom dörren innan strömmen var tillbaka.

Jag är imponerad av naturen när den visar upp sin starka sida så där. Det känns nästan som jag för en gång skull har en värdig motståndare någon som är starkare och mäktigare än mig. Så är givetvis inte fallet jag är större än naturen. Jag tog faktiskt en promenad ner till havet och måste tillstå att det blåste rätt mycket. Jag tog några grymma kort och om jag hade varit en sån där kille så hade jag givetvis lagt upp dom. Nu är jag inte en sådan kille så ni får inte se korten eftersom det kräver engagemang och extra jobb som jag inte orkar med.

Stormen gjorde att jag inte kunde åka till till Göteborg imorse och jag är sååå ledsen för det. I morgon blir det en snabbis till Stockholm och på onsdag blir det Göteborg igen. Har jag riktigt tur så kanske stormen kommer igen så jag slipper tåget på onsdag.

Idag har jag för övrigt gjort pannkakor typ 40 stycken, jag har fortfarande inte någon förklaring till varför jag gjorde detta. Jag känner mig som en kidnappad estnisk hora, väldigt utnyttjad.

/D

No comments: