Monday, January 29, 2007

Hemma men borta

Fredagens kickoff gick bra, jag skötte mig exemplariskt som alltid! Kvällen slutade på Cafet och det var riktigt bra drag. Det var dock inte lika bra drag när jag 08.20 satte mig på tåget hem till malmö igen.

På lördagen så var det utgång med våra man i kina martin. En mycket trevlig förfest hos ny bekantskap som jag diggade skarpt skön snubbe! Han hade laddat upp med hela kylen full med öl en flaska bollinger och 2 flaskor jäger och lite övrigt godis för dom som ville ha ;-) Tilltugg var det pata negra skinka som gick ner rätt bra måste jag säga. Kort sagt vi var i toppform. Vi begav oss ner till Centiliter och gram och hade det grymt trevligt där med. Dags för oss andra att bjuda igen så det drogs in skumpa flaskor och massa drinkar. Kul som fan tills man hittade slippen dagen efter ;-)

Hela förfesten gick till att lyssna på marins faschinerande storys från kina, timme efter timme idel intressanta obesrvationer om kina. Eller hur. Martin sa typ halv sju om kina. Killen skulle kunna vara med om the big bang och sen glömma berätta om det. Skandal!

Söndagen var rätt bakisfylld och jag var inte så värst tuff.

Idag så gick jag upp 04.30 för att bege mig till Stockholm tanken var att ta ett tidigt tåg så jag kom fram i tid. Så klart så blev tåget tre timmar försenat på grund av en urspårning på ett godståg varpå vi fick åka buss. Föga roligt. Idag har jag jobbat första dagen som ansvarig för hela säljgänget. Det var många nya face här i stockholm som jag aldrig träffat. Svårt att bilda sig en uppfattning på så kort tid men men.

Tanken är tydligen att jag skall vara i sth 3 dagar i veckan. Som läget är nu så bor jag på kontoret i en litet rum med en säng och en dusch så nu sitter jag här och skriver i en av konferensrummets soffor, helt klart en variation från att sitta på mitt kontor. Det är rätt trist måste jag säga att jobb och leva på kontoret så här. Jag gick visserligen, hör och häpna och tränade efter jobbet men sen var det ju tillbaka hit igen. Egentligen borde jag väl inte klaga, tjejen tipsar om att det jarvis coker spelar på berns, kontoret ligger precis vid stureplan så jag borde verkligen kunna aktivera mig. Men jag är så trött så jag bara sitter här.

Imorgon skall jag nog ringa lite pals från för som får leka med mig.

Nu skall jag snart gå och lägga mig i världens minsta och säkert obekvämaste säng jag sätt. Nä jag skall fan säga till chefen att han får skaka fram en övernattningslägenhet åt mig om det här skall funka.

Jag tycker synd om mig själv!

Blää!

/D

4 comments:

Anonymous said...

Tung utgång i lördags. Dante du glömde nämna ditt eget skadalösa beteende...
Med tanke på vilja glappkäftar som jag festade med är jag nöjd med att jag lyckades få in ett par ord då och då i diskussionen.

Dante said...

Sampath - Detta är inte en sån blogg där vi skall peka finger och kritisera och gotta sig i Dantes betende.

Detta är en blog där jag, moi Dante pekar finger och gottar mig åt andras betende.

Så för läsare av denna bloggen så var kvällen lugn städad från min sida, som alltid.

/D

Anonymous said...

har ditt företag hört om hotell? :) det låter jätteensamt att bo på kontoret helt själv..! :) tycker synd om dig med!

Dante said...

Tone som är snålvarjar i och med att jag skall bo borta 3 dagar i veckan under några månaders tid så säger dom att det blir för dyrt. Dom skall skaka fram en övernattningslägenhet istället. Men tills dess så blir det att bo på kontoret. tjoo