Friday, January 05, 2007

Kära tjejen ligger fortfarande sjuk och krasslig här hemma, sjukdomen slog klart hårdare på henne än på mig. Som den stöttande och snälla x-pojkvän och sambo jag är så kommer jag om en timme lämna henne ensam för att bege mig iväg på en miniweekend i Düsseldorf med min unga nyårsdate.

Varför Düsseldorf frågar ni er? Ja det kan ni göra om ni vill. Jag hade 55000 Eurobonus poäng som gick ut vid årsskiftet så dagen innan nyår så bokade jag denna resa, Düsseldorf vad det som fanns kvar typ. Men givetvis så har jag hittat fram fakta om staden som visar att detta är ett drömresemål och något som jag alltid velat åka till med en date.

För att döva mina skuldkänslor över att lämna sjuklingen allena så är jag snäll på det enda sättet jag kan vara snäll genom att köpa mig fri från skuld. Jag har precis varit och storhandlat, skurit upp lite fruktsallad, gjort storkok på chilliconcarne (1 kg köttfärs 2 burkar vita bönor yes verkligen storkok). Jag är ytterst nära att fråga tjejen om hon vill ha något från fashionabla könningsalle också.

well nu drar jag adjö

/D

No comments: