Sunday, January 21, 2007

Slöhelg

Denna helgen har gått i slöhetens tecken. I fredags så var jag hemma och softade lyssnade på musik och hade det allmänt soft. Vid 24 tiden så kände jag för att kolla på film och tänkte den den serien prison break som alla pratar om, lets have a bit of that och sen har då hela helgen gått att titta på serien som är bra helt klart. Jag har nu sätt färdigt hela säsong 1 och ja då fattar ni nog att jag verkligen slöat. Jag tog en paus i lördags för att sticka ut och springa och i lördagskväll så vart det en kvällspromenad och en bira men i övrigt så har det varit prisonbreak.

Låt mig stanna upp på kvällspromenaden. Det var så här att X-tjejen hade glömt sin cykel i stan och hon ville inte att den skulle stå över natten i stan och hon ville inte gå ensam och hämta den. Så vid 22 tiden så tog vi en promenad in till stan för att hämta cykeln. När vi endå var inne i stan så passade vi på att ta en bira. Bra så. På hemvägen så vart det ruggigt väder, blåsigt och kall och x-tjejen frös. Hon ville ta sig hem snabbt och hon ansåg att skjutsa mig på pakethållaren var en bra ide. Jag som efter min bilfadäs är en laglydig medborgare tyckte vi skulle gå. Så då cyklade hon hem själv och jag fick gå hem själv. Jag måste erkänna att jag vart sur. Typ tack för hjälpen boy och så drog hon medans stackars Dante fick ensam vandra hem i den kyliga natten. Väl hemma så vände jag henne demonstrativt ryggen till. På morgonen så hade jag tänkt att fortsätta tjura och kanske rent av dra igång ett bråk men så kom hon med frukost på sängen och en värsting god omelett. Ja då gick det inte att vara sur längre. Hon är jobbig min kära X-tjej jag får aldrig riktigt vara sur på henne i fred, för då kommer hon alltid och gör något snällt. Jag kan inte heller vara glad på henne i fred för då kommer hon alltid och gör något som får mig att bli sur.

well nu har jag inte tid med er längre. Säsong 2 väntar.

/D

2 comments:

Anonymous said...

Nice med slöhelg. Själv funderar jag på att köpa en hel del sesonger av Sopranos, som jag inte sätt men som alla andra säger är bra...och ha en maraton-helg som du hade nu :)

Sara Ödmark said...

Det finns nästan inget bättre än att sträck-titta igenom en bra TV-serie.