Thursday, February 28, 2008

Dante han är bra han!

Jag har ju köpt en ny laptop för några veckor sedan. En fin liten sak som har skänkt mig mycket glädje. Streamad porr gör sig bäst på widescrean helt klart.

Igår kväll så dog datorn så där pang boom, den gick inte att starta om. När jag tryckte på startknappen så hände nada. Jag vart helt vansinnig hur kan något som är så nytt plötsligt inte fungerar. Jag skyllde allt på tjejen eftersom det var hon som sa att denna datorn skulle vara skitbra. Jag var nog lite av en skitstövel igår rent av.

Nu på eftermiddagen så kom tjejen in och undrade om jag ringt till supporten, hon menar på att i och med jag har garanti på datorn så bör jag ju utnyttja det. Jag gav henne en ondblick och informerade henne om att jag icke tänker ringa någon support jag tänker icke byta ut datorn. Jag tänker slänga skiten och köpa en ny dator punkt slut. Jag vägrar hålla på att sitta i långa meningslösa telefonköer för att slutligen få prata med Jimmy 18 år som tuggar tuggummi och som ger mig, Dante the It guru, massa banala råd. Jag tänker ej heller accepteras att min dator skickas på service i Rangoon och kommer åter om 23 månader. Nä sånt säger jag no till, jag slänger hellre skiten och börjar om från början med en ny dator.

Tjejen såg nog galenheten lysa i mina ögon så hon skakade lätt på huvudet och sa gör så du typ.

Så satt jag här i min ensamhet och begrundade livet och då hände det, då kom den salige anden till Dante och sa, vill du herrsurfa i kväll kära Dante så ring till supporten, det kommer göra dig gott.

Jag ringde supporten, jag fick bara göra två tonval innan jag fick prata med en människa, ingen telefonkö bang pang på en sävlig norrländs kille.

Han sa till mig att jag skulle ta ut strömsladden och ta ut batteriet och sen starta datorn, när det inte fanns någon ström eller batterikraft så töms då alla kretsar på sin energi och sen var det bara att sätta i sladden och så funkade datorn som vanligt igen.

Jag är nu a happy camper. En glad och snäll Dante. Heja mig som frångick mina principer och inte slängde utan faktiskt ringde.

/D

2 comments:

Anonymous said...

Män alltså... ;)

Sus said...

Ja eller kanske heja tjejen som stillsamt påminde om supporten ;))

Happy ending. Dante herrsurfar igen. Tjo!!