Tuesday, February 26, 2008

I rule

Jag skall ju tydligen vara vuxen nu, vara en person som tar ansvar blickar framåt och planerar och donar och har mig. Det går rätt bra om jag får säga det själv. Dock är det väl 2-3 puckar som jag kan bättra mig på bla att ta tag i saker och ting och inte skjuta allt på framtiden.

Det här med att besiktiga bilen är en sån pryl, jag har bokat om min tid 5-6 gånger nu under loppet av 2 månader. På fredag så får jag körförbud på bilen jag har visserligen en tid bokat på besiktningsstationen nu på fredag så det bör ju gå bra. Jag måste iofs köpa nya däck och sätta på bilen hitta en verkstad som kan laga lite lampor som gick sönder för ett gäng månader sedan. Jag vet med mig att jag inte kommer palla ta tag i det där vilket så klart innebär att jag kommer att åka till besiktningen med en bil som ej kommer gå igenom kontrollen vilket då leder till att jag måste hålla på att jiddra med en ombesiktning. Brunt helt klart.

En annan sak varje dag jag starta bilen så står det i displayen att jag måste byta batterier till nyckeln som låter blip blip. Det har stått så sedan i höstas. En vacker dag, antagligen när jag behöver bilen som bäst så kommer jag inte få igång bilen för nyckeln som säger blipblip inte har batterier i sig. Man skall tydligen kunna köpa sådana batterier på bensinstationer jag tycker dock det verkar krångligt eftersom jag inte vet vad för batterier jag skall, så jag skiter i det hela och tar tag i det hela när batteriet är så dött att nyckeln som säger blipblip inte är med oss längre alls.

När vi flyttade in i den här lägenheten för 2 år sedan så var det ett skåp i köket som saknade hjul. Detta skåp är ytterst viktigt eftersom vi har lite utrymme i köket. För någon månad sedan så slog jag näven i bordet och ansåg att det var på sin plats att vi tog tag i skåpet. Med barsk min och rak hand så pekade jag på tjejen och sa att hon skulle skaffa rätt hjul, samtidigt så vände jag på skåpet tog fram en skruvmejsel. Sen dess har inget hänt eller jo tjejen har visst köpt hjulen. Jag tror jag fick påsen men jag har nog förlagt hjulen nu. Klart slött.

Men nu är jag inte en glaset är halvtomt kind of guy nä jag är en positiv kille som ser även mina starka sidor. Barn och hundar gillar mig, tjejer älskar att hata mig och ibland så agerar jag på saker minsann! Tillexempel så har jag ett sår på vänster ben, tror det är från ett gammalt fästingsbett. Huden är liksom tjock och grov som det är en skorpa fast det inte är en skorpa och så där allmänt störigt. Det såret har nog varit där jag vet inte hur många månader eller om det är år. Igår klippte jag bort såret. Det gjorde ont idag gör det mer ont och imorgon kommer nog såret vara rätt stort. Ni ser jag tar tag i saker och ting!

Dante rules

/D

5 comments:

Anonymous said...

Haha, känner igen mig. En non doer vad gäller tråkiga ting om manegen ej är krattad.
Vi har en diskmaskin på vinden, eftersom något rör måste dras om under diskbänken och vår bil står i ett garage för att något fläktrelaterat ska bytas.

Dock är ju dina hinder oöverstigliga i jämförelse.

Anonymous said...

eh. du har väl inte ens körkort?

för tillfället ligger jag nog före dig här, övningskör för fullt, piskad av ett körkortstillstånd som går ut 2009.

Anonymous said...

Haha, det där känns igen. Jag kan snubbla över min ouppackade resväska i veckor utan att göra nåt åt det...vanans makt.
Du piggade upp min dag igen Dante. Du är så bra på det serru!

Anonymous said...

Nej jag har inte körkort men J har.

Jag hade ett körkortstillstånd men det gick ut och refundades för typ sju år sedan.

Jag tror inte att jag ska skaffa körkort enär mitt miljöpatos förbjuder det.

/Magnus

Dante said...

Mange! Jag herrsurfar ju en del ibland. En liten varning till dig kompis. Anlita icke en rörmokare. Han kommer bara sätta på J mot köksbordet.

Låt hellre diskmaskinen stå kvar på vinden.

Tjejen - hur många körkortstillstånd har du avverkat?

Terror - resväskor skall väl egentligen aldrig riktigt packas upp tycker jag. Det är en fil liten inredningsdetalj att ha en resväska mitt på golvet fylld med hälften rena och hälfte smutsiga kläder. Gärna skall också kläderna ligga lite utanför väskan liksom runt om. Då blir det mysigt och hemtrevligt.

Mange - va fan om J har körkort varför skall du då ta? Du krökar hon kör er hem. kan inte bli bättre än så

/D