Sunday, February 17, 2008

Sov gott

Dags för natt tre i butiken. Förra gången dom försökte ta sig in var på söndagen så inatt kan det ske känns det som. Det är faktiskt lite små spännande måste jag tillstå. Jag sover ju inte så där jätte djupt precis eftersom det känns som rätt viktigt att hinna vakna och rusa ut i butiken innan dom är inne i butiken. Förhoppningsvis så drar dom då.

Har dom redan kommit in i butiken så känns det lite mer halvjobbigt, dom lär ju vara några stycken. Tjejen har givit mig instruktioner att fokusera bara på en person och bryta den personens ben. Sen skall jag typ ta ett steg tillbaka och bara försvara mig. Teorin är då att dom skall sticka och lämna den skadade killen kvar. Tja det kanske låter bra i teorin men det känns också som saker och ting kan gå fel. Bör dom andra inte bli arga om jag bryter en av deras kompisars ben? Vad gör jag om dom försöker ta med honom ut från affären? Skall jag hoppa på dom igen och bryta benet på en snubbe till. Kommer dom inte bli än argare på mig då?

Det känns faktiskt som det kan gå åt skogen om dom redan är inne i affären. Men om jag får välja mellan att fajtas mellan 5 skurkar och tjejens vrede så väljer jag skurkarna. Jag kommer gå för benet på bov 1 som gärna får vara liten.

I övrigt så ringde min advokat i lördags. Han varnade mig för att åklagaren nog skulle överklaga domen men han trodde inte hovrätten skulle ta upp fallet. Kul nu måste jag vänta i 14 dagar till innan jag riktigt kan andas ut. My luck så kommer åklagaren överklaga så kommer det dröja ett år innan hovrätten beslutar om dom skall ta upp fallet eller ej, Sen om 5 år så kallas jag till ny rättegång.

Kuken

/D

1 comment:

Anonymous said...

ja, ja, gnäll, gnäll. ska du fokusera på att spräcka skallen på dem i stället? hur ska man då kunna få ut information när du är färdig med spräckandet?

jag fick ju sova i förrådet förra gången det begav sig, när du var bortrest, och då hade de gjort åverkan på fönstret, nu har du intakt skalskydd. kyckling!