Tuesday, February 12, 2008

Dante är trött

Det finns några saker som farbror Dante riktigt brinner för en sak är minoriteters rättigheter. Ser jag en inuit eller en lapp eller en aboriginer så börjar mitt hjärta klappa och jag höjer min högra näve mot himlen och ropar freedom.

Så har jag alltid gjort tills igår.

Gänget var lite avslaget så det var bara en lirare till och jag som gjorde stan igår. Vi hamnade på en bar där vi satt och hinkade bira och hade det soft. Så kommer det fram en tjej och börjar snacka med oss. Hon var väl så där nykter men oj vad hon pladdrade, hon undrade vad vi gjorde i norge och bla bla när vi sa att vi var här med jobbet och med vårt företag som har ett namn som påminner om ordet tand. Well då snöade hon in sig på sina tänder.

Hon visade upp sina tänder och sa att hon hatade att dom var så bruna, yes folks inte gula utan bruna, hon visade också upp vilka hål hon hade. Kort sagt en riktigt grisigt äcklig brud. Det skumme var att hon såg helt okej ut i kroppen och i facet men hennes käft såg för hemskt ut. Obehagligt. Hon avrundade sin dragning om sina tänder med att säga att hon i alla fall hade finast tänder av alla i hennes familj.

Fem minuter senare dök hennes syster upp. Ja va fan klart vi var tvungna att fråga om status på hennes tänder. Det skulle vi ej ha gjort det var en känslig punkt, och min polare som ställde frågan fick en rungande örfil. Well enough is enough ha två skabbiga systrar som slås var icke my cup of tea så jag bad dom dra. Det gjorde dom efter en lätt hätsk diskussion. Under denna diskussion som kom det upp att dom var samer. Well eftersom dom fortsatte att vara jobbiga så skickade jag iväg dom.

Sen var jag tvungen att dränka mina sorger för där stod jag och skämdes att mitt engagemang för minoriteter var väldigt ihåligt.

Idag har det varit en tuff men bra dag här i Oslo. Jag har rätt få timmar sömn i kroppen och efter en dag full med koncentration så är jag rätt sliten. På väg hem till hotellet så somnade jag. Så vad gör jag när jag kommit hem tror ni? Av någon anledning så var jag en av tre personer som tyckte det skulle vara kul att spela inomhusfotboll med massa folk från företaget. Mellan kl 19,30 och 21 skulle det liras boll i en inomhus hall.

Jag har inte spelat fotboll sen jag var 10 år, så varför anmälde jag mig? Fuck nows jag håller på att bli galen.

Vi körde tre lag med 4 man på plan. Det laget jag var med i var det enda laget som ej hade någon avbytare. Vi körde först till tre eller sju minuters matcher. Det låter inte mycket men tror mig ladies and germs det var så jävla jobbigt. Jag är helt död nu. Nu ligger jag här i min säng och hela kroppen skriker stanna hemma ikväll Dante se på hotellporr och softa gå inte ut ikväll. Vi får se hur det blir med det.

Dagens tips till er kit kats, be aldrig en same visa sina tänder, ät aldrig chicken vindalo 1 timme innan du skall spela fotboll.

/D

5 comments:

Anonymous said...

Hej, skriver kommentaren min här också då du säkert inte kollar kommentarer på gamla innlägg:

Oslo: testa Onkel Donald (utgång, ligger i Universitetsgata, tror jag), Palace Grill vid Solli Plass (=riktigt god mat). Lycka till, Oslo är bra! :)

/Tone

Dante said...

Tone!

Tack för tipsen! Onkel donald ligger precis runt hörnet där vi bor så där var vi i förra veckan och hade det skoj.

Palace grill noterar jag för morgondagen där måste vi käka. Vi var på en soft klubb som typ hette Labelle?

var mer har vi varit Bogstadveien Brokers, Jacob Aalls, Gamle Major.

Imorgon står Grünerløkka och Odeon.

Du förstår att jag börjar bli trött ;-)

/D

Anonymous said...

Hur många frakturer har du i smalbenen efter fotbollsmatchen?
Det är ju helt galet att spela fotboll så där på skoj- och leknivå. Folk får nåt svart i blicken och sparkar i princip benen av varandra...Benskydd vad är det lixom?

Anonymous said...

Shite!
Styr av grabbresan till Abisko.

Dante said...

terror - Du skall se mina knän, trillar i full fart i kortbyxor på en innomhusplan, jag har köttsår på knäna, sved som fan i morse när jag duschade.

mange - Helt ärligt vilka sicka tjejer.

Du spana in http://tweedmalmo.blogspot.com/ skall lägga upp lite mer bilder så fort jag får åka hem från detta madhouse.

/D