Thursday, February 14, 2008

Happy alla hjärtans dag på er.

Ja jävlar det är alla hjärtans dag. Kul verkligen

Runt hela företaget så är det affischer med texten
”come and spend valentines day with the ones you truly love, your företagets namn family. All are welcome to Johns bar, free beer until 24.

Jaha hur blev det så här. Jag skall alltså fira alla hjärtans med jobbet ikväll,

Fan för 5 år sedan så var jag en populär snubbe som blev rätt flitigt uppvaktad. Jag kom ihåg hur jag på alla hjärtans fick fyra stycken blommor hemskickade till mig, från fyra olika tjejer. Ni kanske tycker det låter kul. Men jag blev stressad eftersom jag själv inte hade skickat något till någon. Till råga på allt så var 2 av buketerna anonyma liksom bara för att djävlas med mig ytterligare.

Jag ringde ett blomsterbud och skickade iväg 2 buketter till dom tjejerna som varit väluppfostrade nog att skriva sitt namn. För dom andra 2 anonyma så var det ju bara att gissa sig fram.

Detta var precis när tjejen och jag trättas så jag hade ju börjat avveckla mig själv från marknaden, en av dom anonyma var jag rätt säker på kom från tjejen. Men vem den sista kom ifrån hade jag ingen aning om. Jag hade 2 tjejer som jag träffat lite några månader innan som jag misstänkte kunde dra iväg en kvast blommor så där. Jag chansade på den jag trodde på och dum som jag var så skrev jag tack för blommorna. Ja det var så klart inte hon som skickat dom och allt blev rätt kasst eftersom hon undrade vem som skickat blommor till mig. Hon som skickat dom anonymt men ej fått tack från mig vart sur eftersom jag aldrig tackade. Jag försökte förklara varför och då vart hon sur över jag dejtat så många andra tjejer typ samtidigt men va fan vi var ju aldrig ett par lite dejtar bara liksom.

Ja allt blev tämligen brunt. Men fuck that tänkte jag, jag hade ju bestämt mig för att det var tjejens som var IT så var alla andra tänkte sket jag i.

Ja så var det för några år sedan. Nu skall jag fira alla hjärtans med jobbet.

Om 20 minuter skall jag stå ombytt och klar och så skall vi gå på spriten igen. Sista dagen innan hemfärd jag kommer sova rätt gott i helgen kan jag lova.

Ha en bra alla hjärtans på er, rada upp er så skall ni få en blöt tunga i munnen från farbror Dante, kille som tjej idag är jag inte så noggrann

/D

2 comments:

Anonymous said...

Jag fick också en bukett blommor idag med ett bud. Anonymt. Jag tycker det är jävligt creepy. Jag måste sluta titta på psykologiska thrillers.

Dante said...

Petra - Jag håller med, creepy att en pingla som dig bara fick en bukett, det torde vara minst 10. Något måste ha hänt med blomsterbudet ;-)

/D