Tuesday, January 15, 2008

skjut mig

Bilreparationen gick på 9700 kr. Så bra nu slipper jag oroa mig över vad jag skall göra med alla mina pengar!

Bilmekanikern gav mig skäll. Han tyckte jag tog dåligt hand om min bil. Han tog med mig in i verkstaden för att visa allt dom bytt. Tydligen skulle jag ha märkt att allt var dåligt. Han frågade bla om jag inte märkt att jag kört omkring med en spik i däcket och att däcket mitt var platt. Jo kanske sa ja och skämdes nästan lite.

Känner jag mig som en kass människa? Ja faktiskt lite. Men så kommer tjejen med något hon hittat något som gör mig glad, något som bevisar att jag tydligen är bra trotts allt. Hon hittade ett hemmagjort hjärta i keramik som det står som följer
”Daniel 2001-04-21, Tack för att du tar hand om mig! Puss”

När jag tittar på detta hjärta så blir jag glad, jag kanske är en bra kille trotts allt! Men nä efter ett tag kommer jag fram till jag är öken. Vet ni varför jo för jag för mitt liv inte komma ihåg vem som gav mig hjärtat. Den lilla texten är undertecknat med en initialer som jag inte hjälper det minsta på traven. Jag har inte den blekaste aning. 2001 vem träffade jag då?

Som sagt det slutliga beviset på att jag bör skjutas av. I övrigt har dagen varit kukig med dåliga nyheter lite överallt.

Nu skall jag gå på krogen och supa ner mig

Adjö

/D

4 comments:

Anonymous said...

9500??! What! jag ska aldrig ta körkort. Undra förresten vad det kostar att ta körkort idag. Mer än en bil antar jag.

Men Daniel, har du fått ett hjärta utan att minnas av vem. Hur många hjärtan får du egentligen ;)

Sus said...

Kukiga dagar kommer och går.
Men 9 500 och en spik i däcket tillhör de riktigt kukiga dagarna. I do agree!

Skit i vem du fått hjärtat av, det viktiga är ju att du fått det. :)

Anonymous said...

Fan, Dante får jag följa med och supa ner mig?? Har oxå haft en riktigt kukig dag. Å inte fan är den slut än lixom!

Dante said...

Blingbling- Du som är så charmig lär charma dig till ett körkort helt gratis ju! förför liraren du kör upp för!

Sus - skall jag erkänna så blev jag fan glad när jag hittade hjärtat känndes fan lite stort. Men sorgligt att jag inte kan placera vem jag fått det ifrån. Säger nog tyvärr en del om vilken fuck upp jag är :-)

Terror - om jag förstått saker och ting rätt från din blogg så får vi hoppas att du får en annan slags kukig dag nu ;-)

/D