Wednesday, January 02, 2008

Enough is enough

I början av september så slog sampath och jag vad om vem som kan droppa mest i vikt fram till årsskiftet. Vi satte upp en belöning i form av en utgång i 10.000 kr klassen till vinnaren. Tyvärr blev det ingen vinnare, efter ett stenhård tävling så beslutade vi att stryka tävlingen på grund av diverse teknikaliteter och inte utse någon vinnare. Vi hade båda lågpresterat.

Till mitt försvar så måste jag dock säga att det här med att öppna butik har varit lite halvjobbigt med mycket att stå i. Jag har ju haft kvar mitt gamla jobb så kl 8 så satte jag igång med vanliga jobbet och körde det fram till kvällen för att då hoppa ut mellan 17-19 i butiken, helgerna, både lördag och söndag så har jag ju kört i butiken. Utöver detta dubbeljobb så började jag sakta men säkert att slussa i mig på mitt nya jobb nu i december. Visst ser det hitech ut som om dante aktietradar men nä jag sitter i butikens förråd och har mina två laptopps för mina två olika jobb samt en videokonferenssystem så att jag kan ha viktiga videomöten och hej och hå.


Så visst lite ursäktad är jag väl endå? Fan jag har ju kört 64 timmars veckor sedan i oktober liksom!

vad sampath ursäkt är vet jag inte, killen som har städerska, matlagerska och privatchaufför, han är väl halvt utbränd antar jag varpå jag förstår att han ej hinner träna.

idag så messade jag sampath för att utse vinnaren följande var msn konversationen. Så typiskt sampath att efter detta misslyckande endå sätta upp tämligen orealistiska mål. Jag säger då det.

Dante säger:
så hur blev det med vikten
Dante säger:
dags att sumera upp vårt vad
Dante säger:
så med hur många procent slog du ditt mål med
Sampath säger:
alltså jag väger fan mer nu än jag gjorde när vi slog vad.
Dante säger:
yes samma här
Sampath säger:
så jävla kasst
Sampath säger:
hahaha
Sampath säger:
det håller inte
Dante säger:
jag kikade på min funbeat sida som endå var rätt imponerande maj juni juli och augusti
Dante säger:
sen tränade jag två gånger i september och sen dess har jag inte tränat någonting
Sampath säger:
men allvar, jag ska fan försöka ta tag i det. Sen kanske man inte gör något psykosatsning.. men om man skär ner till 3 pizzor och 4 big macs i veckan så borde det ge lite resultat
Dante säger:
samma här jag måste komma igång med träningen sen tänker jag väl inte bli vegetarian men jag måste stoppa detta skenande tåg


Men imorgon packar jag min träningsväska imorgon skall jag ta tag i saker och ting typ.

ja jävlar.

/D

4 comments:

Anonymous said...

Alltså, som du jobbat borde du ju ha rasat i vikt. Hann du ens med att äta? Skumt.

Dante said...

hehe ja nog han jag med att äta alltid. Det som har blivit lidande är mitt herrsurfande, vilket har inneburit att jag gått miste om massa motion. Utöver detta så har matlagningen blivit lidande varpå jag i stort sätt endast spisat snabbmat i några månader.

Det är rätt obra tror jag

/D

Anonymous said...

Ahaaaaaa, jag hade samma tanke som Bling, men du förklarar ju vältaligt saken, Dante. Eller??

Magnus said...

Fan att man inte hängde med på det där vadet. Jag tränade ju ett tag i höstas. Dock har jag fettat till mig nu så det kanske var good riddance ändå. Jag reggade mig aldrig in på sidan ens.
Hade pump-pass idag men avbokade då jag fortfarande är sjuk.
Men nästa vecka, då jävlar...