Saturday, January 12, 2008

Heja Helg!

Äntligen lite sovmorgon, Så grymt skönt måste jag säga! Nu är jag tillbaka hemma igen efter några timmar i butiken, man är onekligen lite småsliten. Men innan det blev hem till soffan så tänkte jag att lite hemlagad mat skulle vara gott för omväxlings skull så jag drog till Ica-Maxi och handlade mat. Yes jag är en hjälte.

Väl hemma igen efter den traumatiska upplevelsen det är att handla mat på en lördagseftermiddag så fick jag hjälp att packa upp maten. När tjejen noterar köttfärs och lasagneplattor så får man den alltid lika peppande kommentaren "ohh nej inte lasagne"

Det jag är nyfiken på är om hennes glada och stöttande tillrop beror på
a) hon hatar min lasagne
b) hon tycker det blir stökigt när jag lagar mat
c) hon tycker jag skall banta och äta typ sallad
d) både a+b+c

Jag tror starkt på alternativ d.

For the record kära bloggläsare så vill jag lyfta fram att min lasagne är den godaste som finns punkt. Jag får väl dock tillstå att jag stökar till lite men ibland så diskar jag jättefint efter mig! Ja visst lite mage måste bort det är inge snack om det men om jag fått jobba lite mindre så hade jag haft tid att träna och fortsätta på det braiga sätt jag gjorde i våras, då hade magen varit borta nu easy!

Så i det stora hela så tillägnas kvällens långfinger åt tjejen.

Kan bli en bra helg det här!

/D

3 comments:

Anonymous said...

Snarare tvärtom Dante, var ute med en väldigt mycket hångelvänlig person ;) Men etersom att jag har fått för mig att jag är en ansvarstagande student (den imagen kommer spricka ca 12.00 på tisdag efter tentan) och med tanke på missödet förra gången jag drack alkohol kändes det bäst att hålla mig till en öl så att mannen i fråga förhoppningsvis vill gå på dejt igen med mig inom en snart framtid ^^

Åååh, lasagne! Det är ju underbart gott! Dessutom ska det synas i ett kök att man lagar mat, det är min uppfattning iaf ^^

Anonymous said...

Men det är ju inte stökit alls. Spisen är ju klinisk ren. Du var kanske ironisk. Well. jag hade jublat högt om jag fått smaka din lasange. Den ser smarrig ut.

Dante said...

Petra - Du är en tjej med stil och klass det märker jag!

bra där!

Blingen -alltså bling du och jag är ju lika gamla iofs men tips från coachen är att om du skall hänga med kidsen så är ironi the shit! Ta någon ABC kurs sen kommer du bli kung på ironi, kanske till och med lika duktig som Dante ;-)

/D