Monday, January 21, 2008

Äntligen måndag!

Så var då äntligen helgen över!

Hela helgen har jag klättrat på väggarna det har kliat över hela kroppen och jag har bara trampat runt och väntat och väntat att få börja jobba igen. Så när så klockan äntligen ringde i morse så var det med ett skutt och ett glatt leende som jag hoppsprang till duschen. En snabb tvagning sen satte jag mig lite småvisslande i bilen och nu är jag äntligen på plats! Dom första timmarna har varit över all förväntan och jag kan konstatera att jobba på måndagmornar är nog så nära ren och skär lycka man kan komma.

Döden.

Helgen har sugit bigtime, jag har varit så orklös att jag inte gjort någonting, jag har likt en strandad val legat i soffan med laptoppen på magen och tvn i bakgrunden. Ingen träning, ingen utgång ingen sprit ingen älskog och inte ens något herrsurfande utan som det missfoster jag är så har jag bara legat i soffan.

Jag är slut som artist. Till och med en av mina bästa vänner har övergivit mig, visst jag har missköt vår relation och inte alls ägnat den tid som my pal förtjänat men gudarna skall veta att jag lagt både tid och pengar på att vara snäll mot min bästa vän genom tiderna. Därför känns det oerhört bizart att han nu övergivit mig. Jag har ej haft mitt morgonstånd ännu. Jag repeterar jag har ej haft mitt morgonstånd ännu. Är jag impotent? Eller är jag bara så fet att jag inte ser att min stora svarta fasa står ståtligt som en flaggstång där nere? Fet är jag visserligen men ännu är jag ej så gammal att mina ögon helt har svikit mig. En föremål som min 54 cm stora svarta fasa hade nästintill varit synlig från månen så den torde jag har sätt. Mao är jag impotent. Likt en säl utan ben och skelett skvarar min manslemm mot mitt högra knä och påminner mig om vilken miffo jag är.

Ni förstår varför jag tycker denna måndag suger big time.

Rapporterna börjar trilla in från lite var stans och jag ser att alla pals har roat sig kungligt och att det endast är jag som är en has been och som sitter framför ättestupan och inväntar att någon skall förbarma sig över mig och tippa mig över kanten.

/D

1 comment:

Anonymous said...

Ja, min måndag har inte varit så mycket bättre. Den har sugit bigtime. Jag toppar den med att boka tvätttid. Så nu ska jag hasa mig till tvättstugan.