Wednesday, February 28, 2007

Spänning!

Ni kan tycka att jag har blivit en försoffad och tråkig jäkel som aldrig upplever något spännande. Ni har fel.

Häromdagen så åkte jag, för första gången i mitt liv, pendeltåget till förorten. Jag såg framför mig hur jag skulle bli rånad på min mobil och därefter gängvåldtagen av ett gäng slynglar, spännande!

Dock är rädsla och försiktigt två ord som för mig helt saknar betydelse för mig. Jag tänkte anamma samma metod som när jag jagar Leijon i afrika. Möter man ett leijon så skall man ej springa eller visa rädsla man skall visa sig aggressiv och helst springa fram och klippa till leijonet på nosen. Det funkar för övrigt samma lika med vithajar. Ser du en haj simma ej iväg simma emot hajen och se arg ut då drar hajen.

Med denna strategi så var jag redo att möta gangsterna i förorten. Dock är jag en ytterst ödmjuk människa och jag är inte alls främmande att fråga mina medmänniskor om råd. Jag ringde mange för att rådfråga honom hur man gör i the hoods, han sa ”ser du höghus gå mot motsats håll” Bra så!

Med dessa råd under mitt bälte samt dom tydliga instruktionerna att jag ej skulle mot ett visst område utan åt motsats håll var jag redo! Dock är mitt minne inte lika ståtligt och väl fungerande som min penis varpå jag omedelbart hade glömt bort namnet och kände mig lätt vilsen. Väl på plats i Sollentuna så aktualiserades frågan, skulle jag mot malmvägen eller skulle jag gå ifrån malmvägen. Att ringa och fråga om vägbeskrivning är icke ett alternativt lika lite som jag sitter ner när jag kissar. Men så från ovan fick jag en uppenbarelse och manges ord dånade i mina öron ”ser du höghus gå mot motsatt håll” vilket jag gjorde. Och innan jag visste ordet av så hade jag nått mitt mål en liten vacker idyll som var ack så välkomnande.

Vi kan mao dra slutsatsen att hela den här prylen med förort är jäkligt upphausad, det är bara för alla 50+ rolexklädda firmafestsfulla gubbar samt lättklädda aspackade blondiner att i trygghet vandra hem genom förorten. Tryggt som i min sängkammare som jag brukar säga.

Idag skall dela spruta med knarkarna på plattan och se om jag får lite spänningen.

/D

No comments: