Thursday, February 22, 2007

I flyget på vägen hem idag stötta jag på en mycket charmig herre som jag inte kunde bestämma mig om jag gillade eller ogillade.

Jag satt närmast fönstret och sen var det en plats ledig och på platsen längst ut så satt snubben. En kostymklädd snubbe kring det 50.

Planet fylldes sakta men säkert på och till slut så kom det en kille i 30 års åldern och frågade om platsen mellan oss var ledigt, han adresserade frågan till gubben som satt vid gången, han svarade ”ja det är den men jag ser helst att du sitter någon annanstans” Han sa no more no less.

Givetvis så avlägsnade sig den frågande killen sig direkt.

Jag satt och tänkte på detta beteende från min raddelar kompis. Han gjorde mig så klart en tjänst eftersom jag slapp trängas men jag kände också att han var lite burdus. Men han var ju ärlig, visst det är ledigt men sitt gärna någon annanstans, han sa ju faktiskt inte nej.

Så på planet hem satt jag och störde jag mig, var han a good guy or a bad guy, jag brukar kunna placera folk men den liraren fixade jag inte. En plan formades i huvudet och när det var dagsför avstigning så smällde jag min portfölj på snubben för att se om han skulle hugga huvudet av mig eller acceptera min ursäkt. Så bong i med portföljen på hans lår och ”oj ursäkta mig det var inte meningen gick det bra” varpå han svarade ”inga problem dom här satans planen är så små

Conclusion han var en god guy. Snubben hade säkerligen haft en rough dag på jobbet och inte ville sitta och trängas istället för att likt någon svenne banan le glatt och säga ja på frågan om det var ok att dela rad så var han ärlig.

Ja oj vad spännande jag är som berättar detta för er. Tja ni förstår då hur spännande min dag har varit.

/D

ps har lagt upp en ny blogg syra, en snubbe som skriver kul

5 comments:

Anonymous said...

Känner mig faktiskt lite kränkt av syra:s blogg. Läste ett par inlägg ner om någon "jobbig brud som hade följt efter honom". Helvete vad snygg hon var! Men nej, hon visste tydligen inte tilräckligt om kvantfysik för att det skulle bli någon action...

Dante, är du kränkt?

Anonymous said...

vissa människor får man hat/älsk-känslor för, som mannen på flygplanet.

hade jag varit killen som frågade hade jag nog störd mig som fan på han...

Anonymous said...

-> Sampath.

hehe...du känner dig nog kränkt i onödan. när hon väl givit upp med först mig och sedan polaren hon förolämpade gick hon vidare till nästa grabb. utan napp. vissa personer är bara omöjliga att umgås med (läs ligga) om de inte kan låta bli att hålla käft eftersom deras personlighet omöjliggör det. anledningen till att jag själv hänger på ställen med på tok för hög ljudvolym är just detsamma. hör de mig inte så kommer inte min personlighet ivägen...

tyvärr fattade hon inte bättre, utan envisades med att prata = no sex.

du hittar henne på excet om du vill prova lyckan.

Dante said...

Sampath - jag kan hålla med jag känner mig också kränkt!

Fan det är lirare som syra som gör att alla snygga tjejer är sura (över att dom blivit nobbade) så att dom i sin tur nobbar oss.

Att vi får ligga så sällan är mao syras fel. Jag tycker vi skickar fakturar ;-)

Tone - om jag hade varit killen så hade jag satt mig där endå och sen suttit och trackat honom hela vägen hem ;-)

Syra - Du är för snygg för ditt eget bästa. Vänta du bara tills du kommit upp i min och sampaths ålder då kommer små prylar som prat och blåsta tjejer vara irrelevant. Fördelen med att bli gammal och döv liksom! ;-)

/D

Anonymous said...

Dante, har jag sagt att jag blivit sambo? Bara i typ två månader i och för sig men några vuxenpoäng borde jag få för det iaf.

Jag tycker vi kommer överens om att vi skickar Dante till Excet och sen får han avlägga rapport här på bloggen.