Sunday, February 11, 2007

FCK- Bröndby

Jag (Sampath) är på tillfälligt besök i Sverige och min fotbollsabstinens gjorde att jag och Dante åkte över till Cph för att kolla FCK-Bröndby. Vi har varit där förr och Bröndby's finest känner igen oss vid det här laget. Det beror väl delvis på att vi är ganska enkla att känna igen.
Som vanligt när vi är i Köpenhamn så säljer Dante ut sina blåvita Göteborgs-ideal snabbare än Kicki Danielsson tröstäter en falukorv. Så fort vi korsar bron så är han helt plötsligt hardcore MFF.
Det är först när man är i en miljö med ett 30-tal människohatande och allmänt fientliga Bröndby-huliganer som ens networkingegenskaper verkligen kommer till använding. Hade det varit Dante som skrivt dagens inlägg så hade det nu varit dags med de vanliga överdrifterna och halvsanningarna som ni, kära bloggläsare, blivit vanda vid. Idag levereras dock bara den osminkade sanningen. Efter att ha genomlidigt matchen i arktisk kyla så drog vi till Bröndbygrabbarnas stamhak för att se om det skulle styras mot FCK grabbar. Ett ganska bra gäng med 30-40 Bröndbykillar var på plats och det var bra läge för lite efterlängtad action. Jag skulle kunna skriva en länger utläggning om male bonding mellan oss och Bröndby med kontentan blir ändå att det egentligen inte hände så mycket av värde. Vi drack öl, skålade och skakade hand med diverse suspekta Bröndbygrabbar, men FCK dök aldrig upp och efter några timmar stack vi hem. Dante, som numera är 100% corparate lackey, ska till götet tidigt i morgon och jag har också en del att stå i. Det finns egentligen bara ett ord som kan sammanfatta kvällens utkomst: medelålder.

No comments: