Friday, February 23, 2007

Helg!

Så var då fredagen här!

För om åren så började man ju kokainfrossa redan på torsdagen i väntan på utgång fest och billiga damer. Det var liksom aldrig någon diskussion kring vad som händer på helgen. Utgång punkt.

Numera när man blivit lite mer farbror så visst ser man fram mot helgen men det är med en lätt ansträngd min. Det är ett jävla planerande hit och dit, solen skall stå rätt, favorit ”artisten” får ej vara med på så skall det låta, inga engelska däckare på tv jadajada.

När man så äntligen lyckas att få alla i ligan att styra sina rullatorer mot samma hak så inser man att shit glida omkring med folk i sin egna ålder och visitkortsmingla är ungefär lika kul som fisk på pizza. Well man klämmer sig några stadiga drinkar och så super man sig ung snygg och hipp igen och så knallar man iväg på något happening hak med kids som inte riktigt minns eller var där när shoegazing var the shit. Bra så! Det brukar bli kul endå.

Problemet uppstår nästa dag när man ligger i sin säng och bakfylle svettas och minnesbilderna av gårdagen sakta men säkert kommer fram. Då inser man att även om man hängt av sig guppslipsen dragit in magen och inte andas på hela kvällen samt spottat sig i näven och rufsat till den vattenkammade mittbenan, kanske inte riktigt framstod som one of the gang. Nä man var den där lite malplacerade gubben som man själv för om åren på sture dissade. Ni vet svenne bannan som stod och dansade lite i fel takt och limmade på fel tjejer. Hepp det är vi nu!

Men idag så har jag bestämt mig! Fuck it nu kör jag på och skiter i vad kidsen eller vad alla act your age lirare säger. Nu skall jag ha kul. För att låta pretto boring och kvasiintellektuell så är ju coolheten något som sitter i hjärnan och i hjärtat.

Håller ni inte med?!


Vi ses på glasklart och sen på något ungdomsdisco hoppas jag ;-)

Ha e softish helg det skall farbror Daniel ha.

/D

ps fuck nows vilka som läser här men det är väl några sc folk, och då har ni ju redan sätt detta men jag är för lat för att skriva mer idag ;-)

5 comments:

Anonymous said...

Tål att läsas en gång till1! Kloka ord, mycket kloka ord.

Anonymous said...

Glasklart???

Ger du din version i morgon då?
Jag sågade stället förra månaden...

Anonymous said...

Själv dissar jag Glasklart för mat hos Sus. Å jag har inte ens kollat upp vilka som är med i "Så ska det låta" ikväll...

Dante said...

Fia - Du är en snälis du!

Sus - Jag vet jag vet glasklart suger jag har nog aldrig haft riktigt kul där. Men eftersom jag älskar att gnälla så går jag dit endast för att ha något att skriva om typ ;-)

Anna - Mat hos sus hade jag fan dissat en date med angelina jolie för, nästan i alla fall ;-)

Ha kul framför så skall det låta ikväll!

/D

Sus said...

Jag väntar spänt på din version av glasklart!!

Sus - nybadad