Tuesday, February 20, 2007

Lägg av nu!

När jag lämnade södern i måndags så var det ju t-shirts väder våren var på ingång och jag var ytterst nära att ta på mig kortbyxor när jag tog min söndagspromenad, allt vara bra och jag var happy. Så kom jag då igår upp till Stockholm och det var snö/snöslask. Fan alltså Whats up med stockholmare och snö?

Säg efter mig era cafelatedrickande sushiätandes noobs, snö hör hemma i fjällen eller alperna, punkt. Den där gråa och slaskiga ”snön” som ni har här uppe är bara jobbig och störande. Så lägg av med snö.

Jag uppmanar alla att köpa en SUV och börja använda mycket ozon skadliga saker som hårsprej och dylikt. Jobbar vi mot samma mål så kan vi nog snart fucka upp miljön så pass så det bli sommar jämt här hemma i svedala. Sen att det blir en ny istid någon annanstans är ju tuff shit typ men no biggi.

”Men våra barn” hör jag någon Astrid Lindgren uppväxt gubbfarbror på 32 jordsnurr säga, ”Men våra barn vi måste ju tänka på dom”. Visst klart vi skall tänka på våra barn! Men vill du verkligen att dina barn skall tvingas gå i slöslask så att deras italienska handsydda skor går sönder? Va va va? Nä just det så shut the fuck up. Dessutom så finns det så pass många miljöpartister och cyklister i sverige att vi inte hinner fucka upp miljön för våra barn. Det blir väl typ våra barnsbarnsbarn som får skiten och dom känner inte vi så who cares.

Idag åt jag lunch på en sunkig kinakrog. Byebye till 85 kr. Så jävla dyrt i den här jävla stan.

Anti!

/D

2 comments:

Anette said...

Dante, varför tror du jag valde att emigrera för? Orkade inte
med en sk vinter men snöslask och grått. Bara tanken får mig att rysa i hela kroppen. Nä, fy bubblan. Den där som uppfann det där med snö kan inte ha tänkt särskilt länge och väl på saken... ;)

Dante said...

Net- Jag börjar förstå! jag kommer skall bara packa väskan och kämpa mig igenom en snövall storleken grande.

/D