Tuesday, February 13, 2007

Hej lilla vän, smaka på min vrede.

Fan varför kan saker och ting inte bara vara bra? Om en pryl funkar och lirar varför skall man då göra om och förändra? For fucks sake är det verkligen bara jag som är lika bra som jag alltid varit? Fan jag är lika snygg bäst cool och ödmjuk som jag var för 13 år sedan, easy ju. Varför fixar ingen annan det?

Hallå kinesiska muren, du har iofs stått där i kina ett gäng år men nu gillar vi inte färgen så vi skall riva dig.
Hej Mona lisa du skulle se lite roligare ut med en piratlapp över högra ögat.
Men tjena orentes kebab varför inte börja servera äcklig kebab det tror vi dina kunder kommer gilla bättre.

Ja så illa är det jag tog en promenad i mindre charmigt snöväder för att spisa min middag och så var det äckligt. Mitt favorit hak för 4-5 år sedan. Jag är så fucking besviken. Finns det verkligen inget heligt längre?

För att spä på det hela så var min lunch även den lika misslyckad som en slak balle på bröllopsnatten. Vi gick till östermalmshallen för att spisa pannbiff med potatismos. Bra så, men alla platser var slut så vi fick med oss maten i små påsar so far så good. Väl på kontoret så satte jag mig ner i min bekvämaste matställning och la upp en bit på gaffeln, skiten var kall. Alltså inte ljumen-du-har-haft-maten-utomhus-under-en-4minuters-promenad utan kall som kall-maten-var-kall-men-vi-pallade-inte-värma-den-eftersom-du-bara-betalade-75spänn. Well jag blev besviken!

Dom andra ställde sig i kö till micron och stod där som ett gäng ryssar i en brödkö. Jag vägrade och valde att äta maten kall. Well kanske var det fel val.

Sammanfattningsvis en jävligt trist mat dag och jag förtjänar all lycka jag kan få så nu säger jag fuck it no more mr nice guy jag skall börja jävlas med allt och alla, ni förtjänar inte braiga mig när matgudarna hånar mig så här.

/D

2 comments:

Anette said...

Vännen, vännen, vännen...inte ska du väl låta lite otur med maten förstöra hela dagen heller ;) Nej, på med bästa leendet och tänk på att idag är en dag då du kan kräva gratis kramar av alla (okej, kanske inte kompenserar för kall mat...men nästan) - det är ju trots allt Valentine's....

Kram från ett soligt och väldigt, väldigt varmt och kärleksfullt Singapore :D

Dante said...

Kram på dig med Net! Ha en gymish dag!

/D