Friday, February 02, 2007

Hemma Dante

Ja så var helgen här och jag har precis stängt ner för att ta helg. Nu tänker ni sprit och festa för Dante men nej, idag skall jag ta det lugnt. Jag är en man av få principer men en av dom är, att man knarkar ej 2 gånger under samma månad. Så ikväll blir det hemma.

Tjejen, eller tjejen och tjejen va fan skall jag kalla henne, sambon låter som vi är 100 år, X-tjejen, det är hon ju inte X-tjejen är ju min X-tjej. Well well whatever, min före detta flickvän aka Tjejen, hon har dragit till stockholm i helgen för att träffa lite pals och ha kul.

Jag tänker storstäda här hemma och tvätta och vara duktig så att när hon kommer hem så kommer hon få skuldkänslor för att hon bara roar sig när jag städar och sliter i vår gemensamma lya. Har jag tur så har hon geggat med någon grabb och har miniågren och så kanske jag får en kudde extra när det blir sovdags. ´

Alltså helt ärligt fan vad brunt det är att göra prylar när man inte får beröm. Tjejen missade tvätt tiden igen, det blir alltså 6 tvätten i rad som jag gör, innan var det okej för då fick jag mig något blåsjobb men nu, jag säger som fröken DImond, whats in it for me.

Tjejen säger att hon inte fattar varför jag gnäller eftersom jag har förbud på att tvätta hennes kläder om hon inte sorterat dom i högar. Idag hann hon ej göra det så jag fick dom vaga instruktionerna att jag skulle ”tvätta alla jeansen och strumpor och vissa trosor” resten kostar för mycket pengar och då litar hon inte på att jag gör rätt.

På Söndag när hon kommer hem så kommer det låta så här, jag har handlat 25 plagg i stockholm för jag visste att jag inte hade några rena kläder. Samma visa om och om igen. ”oh nää jag har inga kläder jag måste shoppa”.

Tillsammans eller inte tillsammans idag skall jag som sambo slå ett slag för hushållsekonomin och jag skall tvätta alla hennes kläder. Ett plagg per tvätt går åt, shit happens, det är ju inge mer med det. Om detta plagg råkar vara tjejens så är det ju synd men hon har ju endå säkert 30 rena plagg helt plötsligt.

Vad är bäst 31 smutsiga plagg, eller 30 rena och 1 plagg killed in action. Jag har fattat mitt beslut. Imorgon kl 12 så skall det tvättas!

Svart och vitt i olika maskiner, olika grader på en del olika plagg. Svårare än så är det inte. Detta kommer bli bra hon kommer bli glad!

/D

No comments: