Thursday, March 30, 2006

Lunch äntligen!

Att min flickvän har välsignas med en vass tunga och en förkärlek för martyrskap kan ju alla bevittna i hennes kommentar till mitt förra inlägg.

Det är ju helt främmande för mig att kalla henne för en dramaqueen utan verklighetsförankring dock vill jag lite försynt dela med mig vad som står på min agenda så ni kära bloggläsare kan göra en bedömning om vem som är det verkliga offret i denna relation.

Att få frukost på sängen är ju inget som jag begär dock att tillsammans spisa frukost i ett mysigt kök med ett stearinljus som sprider ljus över frukostflingorna och den färskpressade morgon juicen är ju något som jag tycker är fair. Dock så ser det ut som så här hemma hos oss. Väckarklockan ringer kl 07.00. Kl 07.07 så går tjejen upp och ockuperar därefter badrummet till 07,35. Därefter har jag hela 5 minuter att duscha och klä på mig. Självklart så är det jag som allena får gå till garaget och hämta bilen så att tjejen blir upphämtad utanför porten. Sedan zickzackar jag mig igenom malmö för att prick kl 07.59 leverera henne till jobbet. Min enda frukost är om jag på grund av min 2 sekunders dusch råkar missa att tvätta ansiktet ordentligt så jag eventuellt kan ha kvar rester av gårdagens middag i ena mungipan. Bättre frukost än så blir det aldrig.

Idag fick jag inte min sedvanliga morgonpuss utan istället 3 kassar med böcker som alla skall återlämnas och lånas om i Lund. Denna uppgiften fick jag och den skall slutföras innan kl 16.00 dvs för mig så innebär det att jag härmed vet vad jag kommer göra på min lunch. Okej säger ni hur svårt är det att låna om lite böcker. Käft säger jag och påpekar att böckerna skall lämnas på 5 olika bibliotek, jag repeterar 5 olika bibliotek.

Ikväll så hade man ju kunnat tro att tjejen skulle visa att jag är en pärla till kille genom att fixa käk och klia mig på ryggen men jag kan garantera att hon kommer säga något om jämställdhet och att tjejer inte är till för att serva killar och sen ge mig långfingret så jag ensam får stå i köket och micra min lyxmåltid köttbullar deluxe (micrade köttbullar med grillkrydda och ketchup) eftersom hon redan ätit på stan på någon lyxresturang.

Livet är ett skämt!

/D

5 comments:

Anonymous said...

glömde säga att det är 30 spänn i böter på någon av bokkassarna. du lär märka.

jag ska äta tårta idag.

Dante said...

Jag är ju du och bäste kompis med alla i lund, lite "hur mår ungarna, fint väder vi har idag och dom där redwhawks kommer dom vinna ikväll" sen så ströks böterna. Easy as pie.

/D

Anonymous said...

krävande tjej du hittat. undrar alltid varför sådana krävande tjejer alltid har pojkvän... och vad som gör att vi andra är singlar..

Anonymous said...

Bra att du haller dig sysselsatt. Bokinlamning och tvattstuga later ju hur trevligt som helst. Hur gick flytten?

Var pa rugby sevens i hong kong nu i helgen. Det ar tydligen lite big deal for dom som gillar rugby. Stan ar invaderad av bleka, aspackade engelsman, aussies och annat lost folk. Britter maste fan vara varldsmastare i att svina nar dom ar utomlands.

Shenzhen imorgon, Kunming pa tisdag, Shanghai till helgen och Fuzhou nasta vecka. Far jag nagon tid over sa kanske jag forsoker fixa ett jobb.

/Martin

Anonymous said...

sampath,

kolla in kricket. barmy army kommer säkert att ta emot dig med öppen famn och tårar i ansiktet.