Monday, March 27, 2006

Tjooo

Så var helgen över, ojoj vad jag har tagit det lugnt. Det var behövligt har känt mig lite småsliten i veckan faktist. Det går åt rätt håll! Jag har lagt ner dom senaste 4-5 åren på att jobba häcken av mig så jag kan bli utbränd ungefär lagom till fotbollswm och sen ligga i soffan äta popcorn och dricka cola. Dock verkar det inte funka hur jag än gör så händer nada bittert! jag får väl byta jobb och bli kassör på Vivo typ.

I fredags efter en lång dag i gruvan så begav jag mig hem redo för en myskväll med tjejen. Tetrapaksvinet var inköpt och fondue framför bingolotto och letsdance var på schemat för att sen slutligen lite halvpackad lyckas fixa fram en halverektion och köra lite in-and-out i 2 minuter. Dock blev jag besviken! Tjejen var puts väck när jag kom hem. Suss hade tagit med henne på hockey! Va va skall det vara så här? Jag kan riktigt se dom framför mig aspackade står dom där på läktaren och heilar och kastar öl och korv på folk. Efter hockeyn så gick dom till Backfickan och svepte hallonshots och monade alla i baren. Till slut kom tjejen full som ett hus, dock gjorde det inget att hon väckte mig eftersom jag sovit i 5 timmar så jag gick helt enkelt upp och bakade och medans brödet jäste tog jag en lång promenad.

Det jag tar med mig från denna helgen är att jag nu vet att inget är heligt! jag kan förvänta mig att tjejen på nyårsafton går och spelar biljard eller på midsommarafton sticker och bowlar. Allt jag kan säga är two can play that game! nästa vecka börjar fotbollen och då jäklar skall jag böra ge igen!

/D

5 comments:

Anonymous said...

Trist att tjejen ska hålla på sådär. Jag menar, jag snackade ju med dig tidigare på dagen och kunde nästan ta på din entusiasm över att få implementera diverse Sven-Erik Banan-ritualer i det annars så småpretentiösa vardagslivet.
Har ju ett liknande problem där tjejen ständigt bossar runt med mig och det är ju tisdagar och onsdagar, eller som vi XY-kromosomade varelser kallar det: Champions League-kvällar.
Dessa kvällar är heliga även för min bättre hälft, men då är det Despo Housewives och Lost som parkerar på altaret.
Helt OK om det inte vore för att vår ena (min, I might add) TV kilat vidare till sälla jaktmarker och parallelldyrkan icke längre är möjlig. Jag möts då av en iskall kvinna som på Pol Pot-manér förkunnar att jag får pallra mig upp till Paddington om jag ska se fotbollen. Jag som bara vill gosa och massera hennes axlar tvingas nu ut i snöstormen upp till puben där jag måste konsumera kopiösa mängder öl för att återfå viskositeten i mitt iskalla blod.

Och vad är prylen med Lost? Slöglodde på ett avsnitt och det verkar som att de fortfarande är kvar på öjäveln och det är väl typ femte säsongen som går nu...
Ring mig när någon driftig snubbe snickrat ihop en galär.

/Magnus

Dante said...

alltså våra älsklingar hajjar ju inte vad dom gör med oss liksom!

När tjejen drog så där i fredags så tvingades jag vara helt solo hela kvällen, jag tröståt pizza och spelade X-box i cirkus 5 timmar. Jag kände mig så förnedrad och smutsig att jag som straff även åt upp halva hennes pizza.

Att tjejen sparkar ut dig till paddington är fan inte nice alltså! Förstår hon att man på en pub måste dricka öl för att få vara kvar, och att du under en match cirkus hinner tanka idig 8 bira.

Fast klart det är kanske en fördel att vara lite småfull så du förträngar att tjejen föredrar tv framför dig! Grabben jag lider med dig.

Jag känner såpass fördig att jag nästan kan tänka mig att joina dig i morgon, är det inte juve -arsenal då?

Det enda sura att paddington ligger så jäkla långt bort. Brosan har ju flyttat till korsvägen nu. Förresten är inte du portad på paddington?

Fick primal låten den äger!

Sus said...

Alltså min goda Danne.
Att vi skulle kasta korv på publiken var en skymf.. Sånt sysslar inte vi med! Vi var för hungriga så vi åt upp korvarna istället..
Däremot startade vi moonandet redan där och din tjej gjorde så klart succé. Du kan vara stolt över henne ;) Hon är en toppenpingla!

Anonymous said...

yadda yadda yadda. är det äkta makars fackförening som har sitt kvartalsmöte här eller är det bara två chipsmongon som plötsligt fått luft? meningslöst att spekulera och kommentera.

vad jag däremot måste få bemöta och utreda är: varför gillar sussi gå på hockey?! besökarna verkade ju lida av avelsbetingade kromosomfel allihopa, minst hälften saknade t.ex. haka.

går man på fotboll kan man åtminstone ta på sig snygga kläder.

nä, går man på hockey får man inte ligga.

Dante said...

Sus, nu tränar du så jag vill vänligen be dig att sluta mumsa idig korv utan jag ser istället att du kastar korven så att dina armar får motion och blir stiliga.

tjejen,
Ni måste dricka innan match för att publiken skall bli snygga. Att dricka efter match låter lite orutinerat i min värld.

/D