Tuesday, March 21, 2006

Tisdag

Igår var det ju hundfödelsedag. Lilla fia fyllde 2 år och utav mig fick hon en halvtimmes klapp på magen samt att hon fick slicka mig obehindrat i facet och håra ner min kostym hunden verkade nöjd. Sen visade fia och mamma alla konster som hon hade lärt sig, en sak fastnade jag lite för när mamma gav kommandot "städa" då plockade hunden upp alla sina hundleksaker och la dom i sin korg. Grymt imponerande. Jag är inne på att skaffa hund som kan städa och kanske tvätta hemma hos oss också.

Personligen tycker jag ju det är lite overkill med födelsedagsfest för en hund men det var ändock trevligt att vara hemma i Onsala.

Åkte hem till bror min i götet, snubben har ju haft lite tungt i och med att hans och hans tjej har brutit förlovningen, skittråkigt och jobbigt så klart. Men jag måste säga att jag diggar ett av brors sätt att hantera läget. Han drog ut igår och köpte ett elektronisk trumset för 15 lök och smällde upp det i vardagsrummet. Hur grymt som helst man kan hamra på och lira hur mycket som helst utan att det hörs ett ljud annat än i hörlurarna. Ljudet i lurarna är så autentiskt det låter olika utifrån vinkel och hur hårt man slår grymt coolt! Helt rätt att trösthandla prylar är fan något som vi boys skall göra mer av! Det är på intet sätt en pryl som endast skall gälla för tjejer liksom.

Innan jag somnade igår så låg jag och tänkte på vad jag skulle tröstköpa till mig själv om det tog slut med tjejen min och jag kom inte på än enda sak. Fan bittert ju! Nu måste jag ju hålla mig skitsnäll eftersom om det skulle ta slut så finns det inte ens några bra saker jag kan tröstköpa.

/D

No comments: