Monday, March 06, 2006

Nu är det krig!

Kroppen min djävlas med mig, visst jag kan hantera att kroppen givit mig ölmage och vita hårstrån, hår på tårna och allt annat sjukt som gör att jag egentligen bara vill skicka mig själv till nödslakt. Förståligt nog så är detta inget jag är glad över precis men jag har valt att förlåta kroppen min framför att ta den mer aggressiva linjen och förklara krig mot min kropp. Vad är tacken? Jo att kropp djävulen fortsatt djävlas med mig å det grövsta. Men nu är måttet rågat nu har det gått för lång, nu jävlar är det krig!

Jag har alltid varit bra på att sova på mornarna, på helgerna kan det susas till lunchtid utan problem. Detta är iofs inte så konstigt för en nattmänniska som jag som på vardagarna plågas upp okristligt tidigt på mornarna. Dock har det funkat ok för att jag har kunnat sova ut på helgerna ligga och dra mig i min gosiga säng. Men den senaste tiden har jag vaknat på helgerna kring sjutiden pigg som fan och trots mina tappra försök helt oförmögen att somna om.

Jag är medveten om att gamlingar sover mindre och mindre eftersom dom när dom blir äldre behöver mindre sömn, men jag hajar inte detta eftersom jag på vardagarna vid sjutiden gråter blod när klockan ringer men när jag kan sova ut så vaknar jag kl sju. Jag tolkar detta som att min kropp medvetet försöker djävlas med mig. Allt jag kan säga är pay back är en bitch. Jag har en sjukt bra plan på hur jag skall jävlas med kroppen så mycket att den banne mig låter mig sova ut på helgerna.

/D

4 comments:

Johan said...

Bra att man inte är ensam om detta. Även om jag kommer hem vid 4 så vaknar jag vid 8-9 på helgmorgnarna. Jag som ALLTID har varit en kvällsmänniska som utan problem kunnat sova bort hela dagar.
Hår på tårna har jag också.

Anette said...

Dante vännen, om planen funkar så får du väldigt gärna dela med dig eftersom jag har exakt samma problem. Dock har jag än så länge sluppit hår på tårna och vita hårstrån...alltid nåt att vara glad över ;)

Dante said...

Johan och net - Ni som båda är några år äldre än mig, har ni någon förklaring på detta?

För er torde ju bero på att er biologiska klocka har uppmärksammat att ni så här på ålderns höst ej skall slösa bort resterande tid av era liv på att sova.

Men varför varför drabbar detta mig? jag är ju bara 32 år ju!

;)

/D

Johan said...

Dante, du vet väl att jag bara är 31, så jag är enormt mycket yngre än du.