Tuesday, March 28, 2006

Hata tvättstuga

Vi har ju lyckas missa tvättstugan x antal gånger så nu var det lite kris. Jag fick helt enkelt jonglera gårdagen med att dels jobba samt tvätta 2 tvättar mitt på dagen. Inte helt optimalt men som den vardagshjälte jag är så åtog jag mig detta jobb. Lite lätt stressad så lämnade jag jobbet vid lunchtid och tog mig ner i tvättstugan för att slänga in 2 maskiner, so fare so good. Tyvärr visade det sig att det i tvättpåse så stod det inte mindre än 3 stycken tvättmedelsförpackningar som alla var tomma. Vem ställer tillbaka TOMMA tvättmedelsförpackningar framför att slänga dom? Vem gör så att nästa person som har tvättstugan tvingas springa till affären för att fylla på tvättmedelsförådet. Svaret på denna frågan är så klart min tjej.

Va va skall det vara så här? ingen hänsyn ingen respekt! Mange! Jag behöver ditt stöd nu! Det är så skönt att kunna få prata ut och dela erfarenheter med dig. Eftersom jag misstänker att du även har några sanningar att säga om din tjej så föreslår jag att vi ej vistas hemma hos dig utan förslagsvis möts upp på en pub. Jag vet inte helt optimalt men vi tvingas ju ut på detta sättet för att kunna prata. Sen om puben by accident råkar ha pubquizz kväll som följs upp med CL-matcher med bra pris på öl och hamburgare ja det får vi ju bara lida oss igenom.

/D

4 comments:

Anonymous said...

felet är ditt. det var du som köpte endast en refillförpackning tvättmedel när jag skickade dig ut för tvättmedelsinköp sist.

de tomma förpackningarna slängs inte eftersom de ska fyllas med innehåll från refillpåsar.

Dante said...

Visst att malmö är lite stökigt men att pallra iväg och köpa tvättmedel själv är ju något som du torde fixa. Det är ju inte precis som att sticka iväg och köpa bananer i Irak eller.

För övrigt kan jag meddela dig att dom tomma förpackningarna är slängda nu.

Anonymous said...

men det är ju så mycket enklare för dig att ta någon av de 100 x-box-bilar du brukar köra och köra en sväng till jourbutiken. på så sätt hinner hag inte bara tvätta, men även städa, skura, stryka, laga storkok för en månad och klä om mig i nåt sexigt.

jag ska tala om för din mamma och helena att du slänger påfyllningsbara förpackningar. eat this.

A. von Achtersnurra said...

Svar på tal! Antar att det är onödigt att fråga vem som bestämmer hos er...