Tuesday, March 07, 2006

För gammal.

Imorse så vart det upp kl 05.00 för att ta mig till Stockholm, känns så där kul måste jag erkänna. Till råga på allt så satt jag bredvid en gubbe som luktade en blandning mellan pipa och svett, jag var så nära att hugga honom. På raden framför mig så satt en brutalt snygg tjej. I ödets lotteri så drog jag en nitlott i morse helt klart.

Igår så kom det ett ytterligare tecken på att jag har blivit en gubbe. Jag har fått frisedel från det militära, jag är ej längre krigsplacerad som Brigadspanare utan är nu i pension. Svea rike har alltså bedömt att jag är såpass gammal att om det är krig så duger jag ej längre utan jag får husera bland kvinnor barn och sjuklingar. Eventuellt så kanske jag kan gå med i något hemvärn och stå och vakta ett apotek någonstans. Kommer ni ihåg den där engelska serien om ett gäng hemvärnsgubbar som typ alla var 80+. Wells så gammal bedömer armen att jag är nu. Känns bra.

En sak med Stockholm är att det är fan snö på gatorna skotta era lata djävlar! Eller gör som i götelaborg och gräv ner värmeslingor under trottoaren så att snön smälter. Har ni tänkt på det kit kats men på avenyn så är det ingen snö. Det beror på att affärsägarna där bestämde sig att gräva ner värmeslingor så dom slipper skotta snö. Funkar klockrent! Hepp!

/D

4 comments:

Johan said...

Kan meddela att jag fick samma brev som dig, damp ner i fredags. Detta innebär att jag, när det blir krig, genast har all rätt i världen att kvista iväg till någon söderhavsö och dricka romdrinkar.

Dante said...

Det finns ju en bra krönika där borrmagazine listar dom olika sorters gubbar som finns.

Nå johna vilken gubbsort är du?

http://www.borrmagazine.com/index.php?id=174

Dante said...

Det finns ju en bra krönika där borrmagazine listar dom olika sorters gubbar som finns.

Nå johna vilken gubbsort är du?

http://www.borrmagazine.com/index.php?id=174

Johan said...

Dante, hade jag varit 12 år äldre hade jag uppnått minimiåldern för att vara gubbe och då hade jag varit Glada gubben. Tror jag.