Thursday, March 16, 2006

Jag är bäst

I morse vaknade jag upp utan yrsel utan mitt vanliga hat mot allt och alla, jag kände mig helt enkelt utvilad. Tjejen har låtit mig sova hela veckan utan att väcka mig! Glad som en lärka så kände jag att det var på sin plats att ge lite cred varpå följande konversation utspelades.

jag - Du är så duktig och snäll som låter mig sova ut nuförtiden
tjejen- Javisst är jag bäst

Här noterade jag att hon inte var så kaxig som hon brukar vara när hon gjort något bra varpå jag följde upp med

Jag - Fast du, beror det på att du inte väcker mig för att du själv inte vaknar längre
tjejen - jag kommer inte ihåg
Jag - så med andra ord så är det jag som har slutat snarka
tjejen - kanske jag kommer inte ihåg
jag - Så när du säger att du är bäst så är det egentligen jag som är bäst
tjejen - Gå upp och duscha nu så du hinner köra mig till jobbet

Ridå.

Idag har jag varit och jobbat i gbg och var flitig som en myra och han smita in till stan för att köpa present till tjejen och på det sättet få tillbaka terrorbalansen i vårt förhållande (efter hennes present i tisdags) Vad det är för present kommer jag icke förtjälja eftersom det skall bli en överraskning när jag kommer hem i morgon

/D

No comments: