Tuesday, March 07, 2006

Hungrig!

Jag åt lunch på Kalori idag, jag repeterar jag åt på Kalori idag.

För er som inte är familjär med var kalori är så läs här http://www.kalori.se/ men det är alltså ett place som fokuserar hälsosam mat och min lunch bestående av råris och kyckling och en jäkla massa sallad bestod av typ 300 kalori. Varför undrar ni håller Dante på med sånt här. Vad är grejen? Svaret är jag vet inte. Jag är lika chockad som ni, Jag skyller på att jag är så jäkla trött att jag inte vet vad jag höll på med. Hur hungrig är jag på en skala? Svaret är grymt hungrig.

Bittert

/D

3 comments:

Anonymous said...

pja, det de brister i kaloriväg tar de kanske igen i priset?

föreslår att du öppnar en restaurang, döper den till joule och visar oss det rätta sättet att mäta energi och bedriva en lunchverksamhet.

Anette said...

Dante, kanske är det tjejens prat om nyttig mat som nu tagit överhand och styr den del av din hjärna som tänker mat...fast vilken skrämmande tanke egentligen, vad ska du då skriva om? ;)

Kram Net - strax på väg till hamburgeriet för en riktigt stor burgare med pommes...*mums*

Dante said...

Tjejen,

Jag är lite inne på ditt spår, istället för att räkna kaloirer så skall min restaurang ha feel good poäng på varje rätt. Typ
Pyttipanna - 500 feelgoodpoäng
Pyttippana med ägg - 555 feelgoodpoäng
Pyttipanna med halva tallriken fylld med grönsaker - 350 feelgood poäng.

Kan funka spännande upplägg tycker jag!

Net - Om nu tjejens prat påverkar mig så vill jag konstatera två saker.
1. vi kan nu, trots ihärdiga rykten att jag har en hjärna
2. och som du riktigt påpekar om jag äter nyttigt per automatik och inte har något att gnälla över vad skall jag då skriva om. Typ det blir att lämna bloggande och ta min deffade lekamen ut på stan och få tjejer uppskattning över min fantastiska kropp. Det torde skrämma tjejen, klarar hon av konkurrensen?

Jag väljer alltid att läsa dina inlägg efter lunch när jag är mätt och belåten. Idag vart det köttbullar med kokt potatis mums och tror minsan det inte var så värst onyttigt!

/D