Sunday, May 04, 2008

Hata Ikea!

Slår ni upp framgångsrik nytänkande och spännande i en ordbok så hittar ni en bild på mig.

I början av maj 2006 så satt jag och skrev arga inlägg riktade mot ikea och vet ni vad jag skall göra nu jag skall skriva ett argt inlägg om ikea. På två år har jag inte släppt sargen och gått vidare utan likt en hackig skiva så mal jag på om samma saker om och om igen. Jag tror jag skall sluta skriva nya inlägg och börja återanvända mina gamla.

Well i veckan var vi på ikea. Jag hatar fortfarande ikea mest på hela jorden. Mitt enda mål här i livet är att bli så pass rik så jag kan köpa ikea och sen skall jag riva alla jävla varuhus i hela världen, gärna när det är folk i dom också. Well ikea var sig likt och stället hade inte påverkas nämnvärt sen min bojkott. Det var fortfarande äckligt mycket med folk, avskyvärda barnfamiljer där alla hade joggingbrallor på sig, please jag säger inte att folk skall klä upp dig i balklänning och smoking men jag vill icke se ett par svettiga urtvättade joggingbrallor på någon ever igen. Det är en obehaglig vetskap att veta om att allt som skiljer mig och en 43 åring kärringsäckliga röv är ett tunt lager med joggingbyxa. Sen skall vi inte tala om alla jävla par som ikea shoppar som ser så jäkla gulliga ut bara för att dom köper sin första toalettborste tillsamman. Please om 3 månader så kommer ni dagdrömma om att få knulla den där trannyn som ni såg på någon streamad porrsajt.

Well det var iofs inte ikea besökarna jag tänkte gnälla om utan deras nya kassa kassasystem (hej göteborgshumor). Så har man äntligen fajtat sig igenom ett hav av levande döda människor och så ser man ljuset, kassasystemen, men vad ser man då jo då har man gjort om allting och infört en jävla selfscanning system. Fy fan säger jag bara. Tanken är ju att det skall gå snabbare men då har man missbedömt sitt klientel. Tror man verkligen det är snabbare och låta en sjubarnsmamma i 19 års åldern hålla på med selfscanning? Vad vet hon om touchscreen terminaler? Det närmaste hon har kommit till något som liknar elektronik är när hennes grabb pillar upp ett elektronisk ägg i kärlekshållet för att få henne att öva upp slidmusklerna. Nä låt oss konstatera att ikea klientel icke är vana vid datorer och dylikt denna metod var icke effektivt trust me.

När jag stod där och hatade mitt liv så vart jag arg inte bara på ikea utan på alla sådana här gör det själv? Fan gammal hederlig service är helt gone nu skall man göra allting själv, banken, hämta paket, slakta sin egen ko och jada jada. Vad kommer härnäst? Typ gå på horhus men du får onanera dig själv klar.

Dante kräver bättre service

/D

6 comments:

Jo tjena said...

Ikea är Smålands sätt att säga "fuck you!"till hela världen. Det är jag helt övertygad om. Jag hatar deras nya kassasystem innerligt, men vi smålänningar är ju snåla små as så jag är inte förvånad.

Anonymous said...

Oh no, nu kan man aldrig mer åka till IKEA med andra ord. Ever....Värst är nog alla gulliga par. Kan de klara av scanning mellan alla kyssar de ska ösa över varandra? Och barnfamiljerna...hur ska de samtidigt kunna jaga fatt kidsen och scanna prylar? Nope, inge mer IKEA!

Anonymous said...

Självscanningen funkade bra för mig, men jag är inte en del av ett gulligt par, hade inga ungar med mig och inga mysbrallor heller...

Anonymous said...

Prova att komma upp till Stockholm istället. Var på IKEA i söndags och jag lovar, ingen hade mysbrallor och folk klarade av självscanningen superbra. Det kanske är lite beroende på vart i landet man är.. Ha ha

Anonymous said...

join iksp på facebook. Länkade givetvis till din beskrivande artikel om ikeas kassasystem!

David said...

Till Sarah som påstår att Stockholms IKEA på något sätt ska vara bättre...snarare tvärt om! Alla har ju för fan sina äckliga mysbrallor och går dit för att handla onödigt krimskrams bara för att dom inte har nåt battre att göra en onsdagskväll..två kuddar och ett paket glödlampor.kom igen lixom! Eftersom jag är nyutexaminerad och precis flyttat in i nytt har jag inte så mkt val men oj vad jag hatar IKEA! Har varit där 5 ggr de senastmånaderna och förutom de obligatoriska defekterna som man bara inte orkar gå tillbaks för har två av mina paket helt enkelt saknat delar..dom bara finns inte där. Då ska man tillbaks till IKEA och stå i deras jävla återköpskö i 45 minuter för att de sedan skickar hem FEL del. JAG HATAR IKEA MER ÄN ALLT ANNAT ONT PÅ JORDEN, och ändå har man inte så mkt val om man inte är nöjd med en lägenhet innehållandes endast en soffa och en lampa (utan glödlampa såklart)