Monday, May 26, 2008

Glad men fundersam

Så har då äntligen Dante blivit far!

Jag är väldigt glad och lycklig. Jag har ju varit borta och rest i så många år och liksom aldrig varit hemma så det har ju varit extremt svårt att tajma geggandet till tjejens fertila tid. MEn tydligen så har det gått endå. Kul!

Fast jag skall erkänna att jag var lite skeptisk i början den lille är ju inte ett dugg lik mig, relativt vit och rödhårig. Man kan ju tycka att hon skulle ha ärvt några gener av mig. Tjejen säger jag inte skall haka upp mig på sånt och att det är mer vanligt än ovanligt att barn inte alls är lik sin far. Fast blåa ögon jag undrar endå. Fan mina ögon är ju svarta som döden och tjejens är bruna vad kommer då dom blåaögonen ifrån?

Något stämmer inte här, jag känner det på mig. Jag kan bara inte sätta fingret på det.



/D

6 comments:

Anette said...

Asså, vill ju inte regna på din parad men det är ju faktiskt så att barn oftast liknar pappsen i början för att han inte ska "fly flocken" liksom... ;)))

Magnus said...

Det där med gener är så 2007. Nowadays känner ungen av var den ska födas och anpassar sig efter det.
"Malmö, en degenererad gammal varvsstad", tänkte our kid, och voila så blev han en unge straight outta Hull, en Tiger.

Grattis Dante!

/Magnus

Jo tjena said...

Grattis Dante :D

(Du kanske ska ta reda på hur er brevbärare ser ut..?)

Sus said...

Jag tycker att barnet liknar dig väldans mycket jag :)
Man ser det man vill se :)

Anonymous said...

Har du blivit pappa på riktigt?! Eller skojar du? Alltså skit vad du är gammal ;)

Johan said...

Oj, Supergrattis. Ryktet går dock att alla knoddar har blå ögon när de är nyutklämda, men kolla upp brevbärare och andra suspekta individer.

Grattis igen.