Monday, May 19, 2008

Äntligen måndag!

Denna veckan har börjat starkt! I morse så hittade jag inte min plånbok jag irrade omkring hemma vände på varenda jävla pryl kollade ett gäng olika jackor och kavajer men plånboken var borta. Eftersom jag precis slarvart bort mitt visakort så var jag föga sugen på att göra om hela den prylen. Till slut så hittade jag plånboken. Jag hade den i handen men eftersom jag hade min kavaj slängd över armen så där lite hej-det-är-sommar-ute så såg jag inte att jag hade plånboken i handen. Jag skämtar inte när jag säger att jag säkert letade efter plånboken i modiga 5 minuter.

Vet ni vad det här är ett tecken av? Jo att jag är trött. Jag hade en blodig helg. Tjejen var ju som sagt bortrest så jag fick ta över hennes jobb och stå själv i butiken hela jäva helgen. Inte nog med att jag måste vara trevlig och rolig på normalarbetstid nu skall jag tvingas vara det på helger också. Fy fan.

Jag insåg ju att sitta hemma och herrsurfa hela helgen hade varit mest optimalt så att jag pigg och alert kunde jobba. Men när MrPT föreslog en lätt middag på lördagen tyckte jag iden lätt utmärkt och något som skulle gå att kombinera med min helgjobbplaner. Med mig hade jag en flaska bombay Gin som jag tänkte vi skulle kunna ta oss en liten fördrink på. Det var här någonstans som saker och ting gick snett, jag är inte en person som bara tar en fördrink. Jag är en person som tycker det är en bra ide att MrPT och jag skall dricka upp hela flaskan själva. Middagen för övrigt var fantastisk god och gick i hälsans tecken, vilket ligger i sakens natur i och med att MrPT trotts allt är min PT, han bjöd på mustig lasagne där det inte snålats på varken kött eller ostsås. AIK M och hans tjej Fröken G var också där trevlig som sagt! Till efterätt hade MrPT ordnat med tre yngre tjejer som dök upp för att underhålla oss övriga. Eftersom inte all fokus från dom unga flickorna skulle hamna på han själv så valde MrPT att dra sig tillbaka till sitt sovrum för att sova middag. Ett tilltag som kan tyckas vara lätt mystiskt men som visade sig vara klart vinnande.

När det var dags att lätta in till stan så studsade MrPT upp ur sin fylledvala och hakade på in till stan där han gjorde en stark comeback och drack bira som det var vatten minglade runt och sen lättade han hem med den snyggaste av dom tre unga damerna som dök upp efter middagen. Stark jobbat onekligen. En efter en så droppade ligan av tills det bara vara en tjej och en snubbe kvar. Dom måste varit trevliga och bra människor eftersom dom hade den goda smaken att hålla mig sällskap medans min fylla övergick från grov till grövre. När stället stängde så gick vi till Mcdonalds jag var så pass packad att jag inte ens pallade käka, det har nog aldrig hänt förut. Sen tog jag en taxi hem herrsurfade lite och så somnade jag utan att torka av handen.

På söndagen när det var dags att jobba så led jag å det grövsta jag svettades sprit och var hyfsat kass. När så tjejen dök upp 5 minuter innan stängning så var jag så hungrig och kinkig att jag tårarna icke var långt borta. Snabbt tog jag oss till ett mexikansk hak som hade buffé men jag var så jävla bakis och svag att jag bara orkade med en liten portion. Sjukt frustrerande att vara hungrig och vilja äta men liksom inte kunna. Efter det så vart det soffan och jag låg och halvsov hela kvällen. När det var dags för riktiga sovandes så började tjejen med sina jävla tortyrlekar, varje gång jag somnade så väckte hon mig, hon hörde någon i köket och jada jada. Säkert en 6-7 gånger väckte hon mig och jag var cirkus 2 sekunder från att slå ihjäl henne och äta upp henne.

Nu sitter jag på jobbet och jobbar inte.

Det här kommer bli en bra vecka

/D

3 comments:

Anonymous said...

finns det någon som inte älskar måndagar?

Anonymous said...

skyll dig själv att dina fyllesnarkningar filtrerade genom ett par öronproppar låter som en främmande mansröst någonstans i lägenheten.

Anonymous said...

Hhahahahhaha, slå ihjäl och ÄTA upp??? Var får du allt ifrån?