Monday, May 19, 2008

Banken

Jo som sagt det här blir en bra vecka.

Jag tog en liten promenad i pissregnet och njöt av den nollgradiga vårvärmen. Jag skulle till banken och sätta in lite pengar. Så klart var dom två insättningsmaskinerna sönder så jag fick ta en kölapp och ställa mig i en kö som mest liknade en brödkö i ryssland under Tsar Peter den Store. Det tog sån jävla tid jag höll på att få frispel men så efter dryga halvtimmen så trycks mitt nummer fram men eftersom jag inte sprintade till kassan ala ben jonsson så tyckte någon jävla träningsoveralls tönt att det var läge att ta min plats. Vänligt så sa jag ursäkta mig du har nog gjort fel eftersom det är jag som har nummer 496. Ehh kompis jag har bråttom är det okej säger idioten då. Nej det är inte okej ställ dig i kön jag har inte tid med sånt här. Då sa han typ du säger inte till mig vad jag skall göra. Eftersom jag är måndagstrött och lite allmänt småkinkig så vart jag nog lite översne och sa till honom typ att lätta annars slår jag ut hans tänder. Då började kassörskan, som fram tills nu inte sagt något började gasta om att hon ringer polisen. Ja det löste sig ju utan mer dumma ord och jag fick sätta in mina pengar utan inblandning av poliser.

Det hade sätt ut om jag blev utkastad av polisen ur en bank för jag velat sätta in pengar, helt klart en kontrast till hur bankpubliken och polisen annars brukar jobba här i Malmö.

Well i ärlighetens namn så skäms jag lite, visst jag hade så klart helt rätt men jag är fan smart nog att sköta sånt här bättre. Jag var lite töntig rent utav. Ibland önskar jag att jag var tjej så jag kunde skylla på att jag har mens men men.

/D

No comments: