Thursday, May 08, 2008

Sångaren i ett instrumentalband

Jag fyller snart 35 år och jag drömmer fortfarande om att bli fotbollstjärna. Det faktum att jag slutade med fotboll när jag var 9 år har aldrig varit ett hinder jag är övertygad om att jag en dag kommer bli en fotbollstjärna. Eller kanske sångare i något grymt bra band, det brukar jag också drömma om att jag skall bli. Stå i centrum ha allas blickar mot mig, det har alltid tilltalat mig.

Jag har dock börjat inse att jag åldrats så smått, eventuellt kommer jag aldrig bli fotbollstjärna det verkar råda en viss åldersfascism inom detta yrke. Well there loss asholes. Men sångare det känns mer realistiskt det känns mer jag. Well jag har väl även där insätt att jag kanske inte är frontsinger material, min ölmage är löjligt stor.

Hade jag varit med i ett band hade jag blivit petad till att bli trummis sitta längstback där ingen ser än, vara den som får knulla med någon 3 barnsmorsa från blackeberg när dom andra i bandet får byta saliv med fotomodeller. Well fuck you säger jag bara hade ni petat mig som trummis så hade jag gjort allt för att alla blickarna skulle dras till mig endå. Kanske inte så snyggt kanske inte så cool men jag syns. Precis som den här trummisen han dominerar.



Sen hade alla älskat mig så pass att jag startat mitt egna band. Jag hade blivit sångaren i ett instrumentalband. Det är jag, det är Dante sångaren i ett instrumentalband.

/D

2 comments:

Anette said...

HAHAHAHA!!!
Han var ju störtskön. Gillar hur han headbangar på slutet ;)) Dante, det där kan vara svårt att leva upp till....

Anonymous said...

Åh så bra! Jag skulle vilja höra vad han själv hörde inne i huvudet, för hans inspiration kan knappast ha kommit från resten av bandet. Och sedan inga applåder... pladask liksom!