Wednesday, May 28, 2008

En gammal man

Låt mig förtydliga saker och ting, jag har alltså ej fått några barn. Jag har däremot fått behålla min lätt tråkiga och menlösa humor. Lilla bäbisen på bilden är min yngsta systers lilla dotter.

Så vad händer annars i farbror Dantes liv? Jag går omkring och tänker väldigt mycket på döden, ofullständighet och the Big Bang men allt det hamnade lite i skymundan häromdagen när jag upptäckte ett vitt hårstrå på bröstet. Skall man skratta eller gråta. I år och dag har jag gått och väntat på att få hår på bröstet, bli så där lite manlig. För ett tag sedan började några ynka hårstrån komma. Inte många, endast ett fåtal, jag har fortsatt mer hår på mina tår än vad jag har på mitt bröst. Men jag har endå gläds åt mitt brösthår. Nu tog allt det slut i och med att den vita döden har nått även denna plats på min kropp.

Vad gör man nu? Det blir väl att skaffa prästkrage och knäppa skjortan upp till sista knappen allt för att dölja att åldern sakta men säkert äter upp mig.

/D

1 comment:

Anonymous said...

Alltså Dante. Du är fantastiskt. Om jag känner mig på taskigt humör, nere, deppig, su, arg eller allmänt Therroresig så är det bara att kika in här så riner det av mig som vatten på en gås. Din ironi och humor äger!
TACK för det!