Tuesday, May 02, 2006

Bye bye helgen

Så har jag varit borta under ett gäng dagar och det har varit en salig blandning mellan kickoff, fotboll i Danmark och Ikea.
Jag börjar bakifrån.

1 maj. En dag ni kanske tror att jag ej tar på allvar och fnyser åt med min bästa ungmoderat min, Fel fel fel! 1 maj är för mig ett viktigt datum en dag då jag verkligen passar på att demonstrera min omogenhet gentemot framförallt tjejen. Självklart så var det ju 1 maj besök på både optimera (byggvaruhus) samt Ikea. jag passade då på att demonstrera min omogenhet genom att vägra gå in Ikea utan jag ville sitta kvar i bilen, något jag fick efter att ha lämnat över min plånbok.

Eftersom hon bara skulle ett kort ärende så blev jag efter 30 minuter orolig och gick in vid kassorna för att se om hon var där, det var hon inte, dock passade jag på att köpa korv. Efter 1 timme så började oron bli till smått panik eftersom jag insåg det naiva att lämna över min plånbok med 3 kreditkort, alla med koder som tjejen kan. Jag såg framför mig att hon köpte på sig halva Ikea och skuldsatte oss inför all framtid. Jag var skraj som sagt! Så skraj att jag gick in än en gång för att leta efter tjejen. Jag hittade henne inte dock passade jag på att äta en korv.

Sen så dök hon upp när jag satt i bilen och rapade korv, en helt okej kasse med prylar som var klart mindre än vad jag trott, hon hade köpt en korv åt mig också. Det var snällt! Dock var jag lite halvmätt men eftersom jag inte ville tala om att jag trots min vägran att gå in på Ikea faktiskt varit inne två gånger så åt jag snällt upp min korv.

En av mina bättre Ikea resor!

/D

3 comments:

Anonymous said...

Ville bara berätta att jag har hittat ett sjukt skönt burgerhak.

http://www.aok.dk/profile/553

100 DKK för en 1/2-pundare är kanske lite i överkant men det var det garanterat värt. 50 för biran.
Således 150 alles in allem.

När jag berättade detta för tjejen fick hon det givetvis till att jag slängt iväg 250 SEK på quote un-quote Burgare och dricka på ett ställe marginellt flådigare än "Lasse på Heden"...

Japp, hon använder olika växelkurs beroende på vem det gäller. Är det jag som köpt något är SEK/DKK-kursen 0,5 medan det i hennes fall oftast landar på even steven.

Hur som hafver ska vi dit.

Anette said...

Alltså, ni måste ju ha stammiskort på Ikea vid det här laget. Djupt imponerad att ni orkar kasta er in där helg efter helg...En gång vartannat år är det som gäller för egen del. Får nervösa attacker av det stället... ;)

Dante said...

Tone- Hon förstår inte hur smart jag är hon tror bara jag är en snygg bimbo typ ;-)

Mange da man!
Ignorera tjejen din! Att prata om pris och på det sättet knäcka din glädje är inte snällt! lägg det på minnen och när hon står där med bröllopsklänning så är det bara att ge igen och föreslå att hon skiter i den där drömdressen och istället tar och lånar din faster Britta mammaklänning från 1974.

Klart vi skall dra dit och mumsa burgare!

Nettan - Ikea suger! För varje gång vi är där så måste vi åka dit en gång till för att kompletera med skruvar och byta allt som var trasigt i förpackning. Vansinne!

/D