Monday, May 08, 2006

Det var fint väder!

Vilken helg! strålande vackert väder! Perfekt väder för att bara softa och köra runt med cabben. Nä just det ja, den är såld nu. Fan detta blir första sommaren på 6 år som jag inte har cab, Här kan vi snacka vuxenpoäng.

Hmm fan nu är jag lätt patetisk känner jag. Jag kom ihåg när jag köpte bilen jag var 27 bast och stencoll gled in på jobbet och skulle visa upp bilen. Alla oldtimers stod och snackade om sina bilar dom hade haft i sin ungdom och hur ballt det var men nu körde dom combi. Jag kom ihåg att jag tänkte käft gubbe vem bryr sig om vad för bil du hade för 100 år sedan, vill du ha en liknande bil nu så köp en.

Well nu gör jag precis samma sak sitter och minns tillbaka till gamla goda tider och gnäller, fan vad jag har blivit gubbe!

Ikväll blir det fotboll mange kommer över från CPH och vi skall dricka öl och se på boll det kan bli bra! Eftersom det var min tur att styra upp plåtar så är allt kirrar och klart, tillskillnad från när martin skall fixa biffen då blir det någon sunkig bar som blir arenan.

I övrigt så kan jag säga att dagens antimode är dom där jätteglasögonen som tjejer skall ha på sig nuförtiden. Fan hajar ni inte att ni ser ut som insekter, glajjorna är ju fan större än hela ert face och ni ser helt fel ut. Till råga på allt så såg jag några av dessa tjejer med sådana där mini hundar i näven och då såg allt ännu mer bizzart ut. Mini huvud med mega stora glasögon och en lite råtta i famnen. En mutation som hade fått vilken Alien som helst att skämmas.

Dagens kommentar. Mange och jag sitter och snackar om att martin ej kan se på riktigt boll utan tvingas gå och se någon stadskamps match i kinesien. Jag tror manges kommentar stämmer rätt bra på martin en sån här fotboll + öl dag.

"han var ju på ngn stadsligamatch där spelarna hade beckham-trøjor. typ som treo før en heroinist"

/D

5 comments:

Anonymous said...

med tanke på manges briljanta klipskhet, förstår jag inte varför grabben valde att slösa bort sitt liv genom att inte studera medicin.

Dante said...

Sluta dissa mange nu! Killen är vår alldeles egna medecinman in his own right ;-)

/D

Anonymous said...

ditt argument är i samma klass som: "mariah carey har ju en bra röst i grunden".

Anonymous said...

Monica, eftersom det alltid är jag som styr knarket när vi går på boll är det ganska förment av dig att diminuera mina farmaceutiska kunskaper.

Dante said...

Mange vi måste synka våra storys! Jag har sagt till tjejen att vi slutat knarka när vi går på boll!

/D