Monday, May 15, 2006

Helg Rapport

så var helgen slut och en ny dag nya äventyr står framför dörren.

Det börjar skönt med att jag glömt att ta med mig raklödder samt mitt rakblad har blivit misshandlad av min kära flickvän så det var slött som fan. Så där kul att raka facet utan lödder och med ett såpass slött rakblad att det krävs råstyrka för att skära av en silkestråd.

Kul att se att min tjej är så pass ekonomisk att hon förespråkar att vi delar på saker och ting. Tråkigt bara att det är min rakhyvel som jag jazzar till facet med som hon snyltar på för att raka benen.

Så sluta gnäll nu och berätta om din magiska helg hör jag hur ni tänker. Min helg var soft. På lördagen så tog vi det easy var hemma hos suss som hade gjort pizza och så fick jag leka med en sån där minimänniska. Rätt soft med kids en då får jag fan tillstå. Jag har tidigare klagat på att tjejen har lika kort koncentrationsförmåga som en liten unga. Dock inser jag nu att jag hade fel.

Vi lirade fia med knuff, minikillen tröttnade efter typ 10 minuter och började leka med något annat. Tjejen slutade spela efter 13 minuter. Jag var av den uppfattningen att med eller utan kids så skall spelet spelas klart så att vinnaren får smaka segerns sötma. Suss höll ut länge men gav sedan upp och ensam herren på täppan var jag. Hurra.

På söndagen så drog suss och tjejen iväg mig på en långpromenad på morgonen, 1 timmes traskande var så där kul. För att göra det lite svårare så körde jag med sådana där hantlar och gjorde bicepscurl under promenaden. Handlarna var ju snorlätta men trust me efter 1 timme så var jag grymt trött. Det jag uppskattar mest med promenaden var att tjejerna insisterade att gå på gator där så många som möjligt kunde se och skratta åt mig. Cheers. Sen var det en snabblunch på lilla torg sedan pussade jag tjejen på kinden och begav mig iväg till soliga Göteborg för att förbereda måndagens möten här i stan. Eftersom jag kom fram såpass tidigt och hade lite dötid att slå håll på så gick jag till rosen och drack öl för att sedan se Mesta mästarna lätt besegra Malmö. Skön match bra stämningen!

Nä nu är det tillbaks till gruvan som gäller.

/D

1 comment:

Anonymous said...

Men erkänn att vi såg fina hus ;)